هتک حرمت قرآن کریم؛ این بار در هلند

    کد خبر :1015884
هتک حرمت قرآن کریم هلند

در ادامه اهانت‌ها به قرآن کریم در کشورهای اروپایی، بار دیگر فردی هتاک در هلند با حضور در مقابل سفارت ترکیه، به قرآن کریم توهین کرد.

پس از تکرار هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد «ادوین واگنسولد»، رئیس بخش هلندی جنبش اسلام‌هراسانه راست افراطیِ «پگیدا» با حضور در مقابل سفارت ترکیه در لاهه، یک نسخه از قرآن کریم را زیر پا گذاشته و پاره کرد.

این فرد هتاک زمستان پارسال نیز یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل پارلمان هلند پاره کرد.

دیروز جمعه «سلوان مومیکا» پناهجوی عراقی هم بار دیگر اقدام به اهانت به قرآن کریم در پایتخت سوئد کرد. این پناهجوی عراقی با تکرار اقدام موهن خود نسخه‌هایی از قرآن کریم را در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم آتش زد.

اقدام موهن مومیکا بار دیگر با حمایت پلیس سوئد انجام شد. در جریان این اقدام موهن، یک زن تلاش کرد با کمک کپسول آتشنشانی قرآن را خاموش کند که با اقدام پلیس روبرو شد. این زن در اقدامی قابل تأمل با ادعای برهم زدن نظم عمومی از سوی پلیس استکهلم بازداشت شد.

سخنگوی مطبوعاتی پلیس پایتخت سوئد در این باره گفت: این زن به دلیل اخلال در نظم عمومی توسط پلیس بازداشت شد.

به گفته پلیس سوئد، این زن تا زمانی که دیگر نظم عمومی را مختل نکند در بازداشت خواهد بود و به زودی در مورد این اقدام مورد بازجویی قرار خواهد گرفت. این در حالی است که اهانت به کتاب مقدس میلیاردها مسلمان بارها در سوئد با حمایت پلیس این کشور صورت گرفته است.

«سلوان مومیکا» پناهجوی عراقی که در ۲۸ ژوئن گذشته تحت محافظت پلیس سوئد، مقابل مسجد استکهلم نسخه‌ای از قرآن کریم را سوزانده بود، پیشتر هم مقابل سفارت عراق در استکهلم قرآن کریم و پرچم عراق را زیر پا گذاشته و شعارهایی علیه دین اسلام سر داده بود.

به گزارش مهر، بیست و یکم جولای نیز اعضای یک گروه ضداسلامی و افراطی در دانمارک با نام وطن پرستان دانمارکی نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاندند. اعضای گروه با برافراشتن بنرهای ضداسلامی و سر دادن شعارهای توهین‌آمیز علیه اسلام، پرچم عراق و قرآن را روی زمین انداخته و روی آن پا گذاشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید