دولت چین ۱۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق کرد

    کد خبر :386788

ولت چین برای بازگرداندن ضرب آهنگ اقتصادی به این کشور، ۱۱۰ میلیارد دلار روانه بازار پولی چین کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از چاینا مورنینگ پست، درحالی که با رشد مناقشات تجاری با واشنگتن اقتصاد چین شروع به کند شدن کرده است، بانک مرکزی چین در اقدامی برای آزادسازی نقدینگی بیشتر برای وام‌دهی بانک‌ها، در نظر دارد در بازارها رونق ایجاد کند.

روز یکشنبه، چین اعلام کرد که سپرده قانونی که بانک‌های تجاری باید در بانک‌ مرکزی کنار بگذارند، به شدت کاهش داده است؛ با این اقدام ۱۱۰ میلیارد دلار پول نقد برای آنها آزاد می‌شود تا وام بدهند.

بانک خلق چین اعلام کرد که نرخ ذخیره مورد نظر را از ۱۵ اکتبر ۱ درصد کاهش می‌دهد تا به این ترتیب رشد قابل‌توجهی در میزان وام دهی بانکها ایجاد شود.

این اقدام در آخرین روز تعطیلات یک‌هفته‌ای چین به مناسبت روز ملی این کشور، اعلام شد و در زمانی اتفاق افتاد که دومین اقتصاد بزرگ دنیا با وجود شدیدتر شدن جنگ تجاری با آمریکا، در حال از دست دادن رونق خود است.

در همین زمان، درحالی که فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را افزایش داد است، چین با رشد جریان خروج سرمایه روبرو است.

طبق اعلام بانک مرکزی چین، بانک‌های چینی از کاهش ۱ درصدی نرخ ذخیره لازم، ۱.۲ تریلیون یوآن به دست می‌آورند که از این میزان ۴۵۰ میلیارد یوآن (۶۵ میلیارد دلار) آن صرف بازپرداخت وام‌های موجود بانک‌ها به بانک مرکزی می‌شود و ۷۵۰ میلیارد دلار دیگر (۱۱۰ میلیارد دلار) صرف وام‌دهی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید