خودروی الکتریکی bZ3 حاصل همکاری تویوتا و BYD

    کد خبر :979552
خودروی الکتریکی bZ3

اولین خودروی برقی تویوتا bZ3 با فناوری BYD این هفته در چین تولید آن آغاز شد. این مدل حاصل همکاری دو شرکت تویوتا و BYD بوده و با قیمتی بیش از 27 هزار دلار در نسخه پایه از بهار یا تابستان امسال راهی بازار خواهد شد.

بازتاب-تویوتا به طور رسمی bZ3 EV را در اکتبر 2022 معرفی کرد، دومین مدل خود از مجموعه خودروهای تمام الکتریکی bZ یا همان بیاند زیرو.  سدان برقی bZ3 به طور مشترک توسط BYD Toyota EV Technology که یک سرمایه گذاری مشترک با FAW Toyota و BYD بوده، ساخته شده است.

همکاری بین یکی از برجسته‌ترین تولیدکننده خودرو الکتریکی (BYD) و بزرگ‌ترین خودروساز (تویوتا) که در رقابت با سایر برندها است، جالب خواهد بود. تویوتا bZ3 EV را بر روی پلت‌فرم e-TNGA می‌سازد، همان چیزی که برای شاسی‌بلند برقی bZ4x استفاده می‌شود، اما BYD باتری، موتور و سیستم کنترل الکتریکی لیتیوم یونی LFP را تولید می‌کند که منجر به حداکثر برد می‌شود. بیش از 600 کیلومتر که کم نظیر است.

خودروی الکتریکی bZ3

فضای داخلی bZ3 نیز بسیار متفاوت از bZ4X بوده، با سیستم جزیره دیجیتال که یک نمایشگر مرکزی عمودی بزرگ را در یک کنسول مرکزی ادغام می کند. طبق گزارش جدید از CarNewsChina، اولین bZ3 توسعه یافته تویوتا-BYD این هفته از مونتاژ خارج شد و آماده تحویل است.

این گزارش می گوید که تویوتا bZ3 برای پیش فروش در چین آماده شده است. به هر حال باید این محصول را گزینه‌ای جذاب دانست که وارد بازار چین و برخی نقاط دیگر خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید