حمله قلبی عملکرد مغز را کاهش می دهد

    کد خبر :998523
حمله قلبی

در جامع‌ترین مطالعه در نوع خود که به ارتباط بین سلامت قلب و مغز می ‌پردازد، داده‌های سلامت ۳۰۴۶۵ نفر که ایست قلبی را تجربه کرده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این سوابق، نشان می داد که در سراسر جهان، کاهش شناختی بسیار شدیدتر از آنچه در یک جمعیت مسن انتظار می رود، در گروه حملات قلبی وجود دارد.

گیج کننده تر این است که لغزش در شناخت، حافظه و عملکرد اجرایی به عنوان سه نشانگر این مطالعات، بلافاصله پس از حمله قلبی آشکار نشد، اما در طول زمان به طور فزاینده ای قابل توجه بود. در حالی که در هر نشانگر تفاوت‌هایی وجود داشت، کاهش کلی شناختی معادل شش تا ۱۳ سال پیشرفته‌تر از حد معمول بود.

دکتر میشل یوهانسن (Michelle Johansen) استادیار عصب‌شناسی در دانشگاه جان هاپکینز می‌ گوید: با توجه به این واقعیت که بسیاری از افراد در معرض خطر حمله قلبی هستند، ما امیدواریم که نتایج مطالعه ما به عنوان زنگ خطری برای افراد باشد تا به سرعت عوامل خطر عروقی مانند فشار خون بالا و کلسترول بالا را کنترل کنند. یافته های ما نشان داد: حمله قلبی خطر کاهش شناخت و حافظه را در آینده افزایش می‌ دهد.

ارتباط سلامت قلب و مغز در حال حاضر حوزه مورد علاقه دانشمندان است، با این حال مکانیسم های ایجاد کننده این پیوندها به خوبی شناخته نشده است. دانشمندان دریافتند که زوال شناختی می ‌تواند ناشی از بسیاری از شرایط باشد که شامل کاردیومیوپاتی ایسکمیک، آریتمی‌های پس از حمله مانند فیبریلاسیون اختری، که قبلاً با زوال عقل، التهاب مزمن و افسردگی مرتبط بوده است. بیماران حمله قلبی در معرض خطر بیشتری بوده و در معرض زوال عقل هستند.

محققان همچنین پیشنهاد می کنند:مطالعات آینده به تصویربرداری عصبی در رابطه با شدت ماده سفید (WMH)، جریان خون مغزی و آتروفی منطقه ای مغز در بیمارانی که پس از حملات قلبی بهبود یافته بودند، توجه کنند.

یوهانسن گفت: ما دریافتیم که پیشگیری از حملات قلبی ممکن است یکی از راهبردهای حفظ سلامت مغز در افراد مسن باشد. اکنون باید مشخص کنیم که چه چیزی به طور خاص باعث زوال شناختی در طول زمان می شود. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سالانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر در ایالات متحده دچار حمله قلبی می شوند.

شرح کامل این مطالعه در مجله JAMA Neurology منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید