حمایت نویسندگان بریتانیایی از قربانیان آتش سوزی در برج گرنفل لندن

    کد خبر :45658

نویسنده بریتانیایی با انتخاب نام یکی از قربانیان آتش سوزی در برج گرنقل یاد از دست رفتگان این آتش سوزی را گرامی داشته و در اقدامی جمعی بیش از ۱۵۰ هزار پوند پول برای کمک به بازماندگان جمع‌ شد.

به گزارش بازتاب به نقل از گاردین، نام یکی از قربانیان حادثه برج گرنفل لندن به عنوان یکی از شخصیت‌های کتاب جدید فیلیپ پولمن انتخاب شده و نویسندگانی چون مارگارت آتوود، ژاکلین ویلسون و مارک هادون از این اقدام حمایت کرده‌اند.

فیلیپ پولمن با نهادن نام نور هدا قربانی ۱۶ ساله این آتش سوزی که در کنار خانواده‌اش جان باخت، بر یکی از شخصیت‌های سه‌گانه «کتاب گرد و غبار» و جمع‌آوری کمک مالی برای بازماندگان این حادثه در این رویداد تلخ سهیم شده است.

این کار یکی از اقدامات متعددی است که نویسندگان بریتانیایی برای بازماندگان این حادثه انجام داده‌اند.

مارک هادون نویسنده مشهور و دیوید نیکولز نیز در کنار ریچارد عثمان مجری تلویزیونی از دیگر چهره‌هایی هستند که کمک‌های مالی خود را برای این کار فیلیپ پولمن ارایه کرده‌اند.

پولمن از مردم خواسته است تا برای حمایت از این اقدام سمبلیک کمک‌های مالی خود را برای بازماندگان این رویداد تلخ بفرستند.

جیمز کلمنتس آموزگار سابق مدرسه توماس جونز که این دختر در آنجا تحصیل می‌کرد ۱۵۰۰پوند برای این اقدام پرداخت کرده است.

دیوید ویلیامز نویسنده کتاب‌های کودک و کمدین، استنلی توچی بازیگر، رنکین و ماتیلدا عکاس نیز از حامیان این حرکت هستند که در مجموع ۶۲ هزار پوند برای این رویداد پول جمع کرده‌اند تا در اختیار صلیب سرخ لندن قرار گیرد.

ویلیامز با شرکت در یک برنامه کتابخوانی گفت از این حادثه وحشتناک که ۷۹ نفر در آن جان باختند بسیار متاثرشده و همه در بریتانیا به این فکر می‌کنند که چگونه هر چه بیشتر به بازماندگان این حادثه کمک کنند.

استنلی توچی یک نسخه از کتاب آشپزی‌اش را امضا کرد و برای فروش گذاشت و اعلام کرد به جمایت خودش از بازماندگان این رویداد ادامه می‌دهد.

پولمن پیشتر برای جمع‌اوری پول برای خیریه نام برخی از شخصیت‌های این کتاب خود را فروخته بود و وقتی اعلام کرد قصد دارد نام یکی از شخصیت‌های دیگر این کتاب را به نام این دانش‌آموز ۱۶ ساله کند، کاترین راندل نویسنده حمایت از این کار را با پرداخت کمک مالی در توییتر اعلام کرد.

بیش از ۶۵۰ نفر برای حمایت مالی از این اقدام ثبت نام کرده‌اند. در نهایت از تلاش نویسندگان، بیش از ۱۵۰ هزار پوند جمع شده است. در این میان از ارقام ۱۰ پوندی و ۲۰ پوندی که از سوی مردم عادی ارایه شده تا رقم ۵ هزار پوندی که از سوی درک لندی نویسنده و رقم ۳ هزار پوندی که از سوی پاتریک نس نویسنده ارایه شده، جای دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید