تحقیقات ناکافیِ آزمایشگاه‌های انگلیس روی ایمنی مصالح در برابر حریق

    کد خبر :289037

تحقیقات انجمن بیمه انگلیس که به دنبال آتش سوزی برج گرنفل صورت گرفت نشان داده که آزمون‌های آزمایشگاهی انگلیس روی میزان ایمنی مصالح ساختمانی در برابر آتش سوزی کافی نیست.

به گزارش ایسنا، براساس تحقیقاتِ انجمن بیمه انگلیس در آزمون‌های آتش سوزی صورت گرفته روی ساختمان‌ها تنها از مصالح چوبی استفاده می‌شود در حالی که در آتش سوزی‌های واقعی 20 درصد از مصالح را پلاستیک تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که یک آتش سوزی حاوی 20 درصد پلاستیک نسبت به آتش سوزی که تمام مصالح آن چوبی باشند، 100 درجه سانتی‌گراد حرارت بیشتری دارد.

نمای برج گرنفل که در اثر آتش سوزی آن در ژوئن 2017 دست‌کم 71 تن جان خود را از دست دادند از پنل‌های آلومینیومی با پوشش پلاستیکی تشکیل شده بود.

همچنین مصالحی که به عنوان نمای ساختمان‌ها به کار می‌روند در تست‌ها اغلب به عنوان مصالحی که به بدنه ساختمان چسبیده‌اند در نظر گرفته می‌شوند در حالی که در بررسی‌های انجمن بیمه مشخص شد اغلب یک شکاف بین‌ این مصالح با بدنه ساختمان وجود دارد.

علاوه بر آن این تست‌ها اغلب در شرایط کارخانه‌ای صورت گرفته و شرایط محیطی به کار گرفته شده در ساختمان نادیده گرفته می‌شود.

به همین دلیل کارشناسان بیمه انگلیس در بررسی خود از قوانین ساختمان‌ها و ایمنی در برابر آتش سوزی اظهار داشتند که روند آزمون‌های آتش سوزی برای بازتاب شرایط دنیای واقعی به اصلاح نیاز داشته و لازم است در ساخت‌وساز تنها از مصالح غیرقابل احتراق استفاده شود.

به گزارش رویترز، انجمن بیمه انگلیس، خواستار سیستم‌های اطفای حریق اجباری در تمامی مدارس، مراکز مراقبتی و انبارهای تازه تاسیس و بررسی این سیستم‌ها در دیگر ساختمان‌های قدیمی شده است چراکه نصب این گونه سیستم ها باعث کاهش حق بیمه تا 50 درصد خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید