نماينده مجلس:

تلاش وزیر صمت به سمت افزایش تولید و حذف قرعه کشی است

    کد خبر :905590
سید جواد حسینی کیا

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو در راستای تحقق هشت فرمان صادر شده از سوی رییس جمهور برای تحول در صنعت خودرو عنوان کرد: توقف تولید خودروهای سمند و پژو 405 در آینده نزدیک، کاهش تعداد خودروهای دپو شده در پارکینگ ها و برنامه ریزی برای افزایش تولید از جمله اقداماتی است که در دستور کار گروه ایران خودرو قرار گرفته است.

بازتاب– سید جواد حسینی کیا در خصوص اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو در راستای تحقق هشت فرمان صادر شده از سوی رییس جمهور برای تحول در صنعت خودرو اذعان داشت: توقف تولید خودروهای سمند و پژو 405 در آینده نزدیک اقدام بسیار خوبی است که در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است چرا که باید به سمت تولید خودروهای جدید و به روز حرکت کرد.

وی با بیان این‌که پایین بودن هزینه انرژی و نیروی کار در کشور مزیتی برای تولید کنندگان خودرو محسوب می شود، افزود: خودروسازان با توجه به امکانات موجود در کشور می توانند خودروي ارزان قیمت، رقابت پذیر و با کیفیت و مطابق با ذائقه مشتریان تولید کنند اما نکته مهم اراده جمعی مسئولین و خودروسازان است تا با همت یکدیگر به این مهم دست پیدا کنند.

حسيني كيا ادامه داد: کاهش تعداد خودروهای دپو شده در پارکینگ خودروسازان و برنامه ریزی برای افزایش تولید نیز از جمله اقداماتی است که در دستور کار شرکت ایران خودرو قرار گرفته و در تلاش هستند که تونل عبور آزاد ایجاد کنند به این معنا که خودروهای تولید شده به جای اینکه روانه پارکینگ ها شوند در اختیار مصرف کننده قرار بگیرند. بنابراین با اراده خودروسازان و مطالبه گری حاکمیت می توانیم در عرصه خودروسازی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان درباره عملکرد وزیر صمت در صنعت خودرو بیان کرد: تلاش وزیر صمت به سمت افزایش تولید و حذف قرعه کشی است که زیرساخت هایی نیاز دارد.

نماینده مردم سنقر در مجلس در خصوص دستور رییس جمهور مبنی بر حذف موانع واردات خودرو به کشور ظرف سه ماه آینده به منظور افزایش رقابت پذیری و انحصار زدایی در صنعت خودرو اظهار داشت: اگر به دنبال جهش و رقابت پذیری در صنعت خودرو هستیم چاره ای جز رفع شائبه انحصار نیست. بدین ترتیب خودروسازان باید به سمت ارتقای کیفی محصولات خود حرکت کرده و قطعا به موازات افزایش کیفیت، قیمت خودرو نیز کاهش پیدا می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید