تسلا در سال 2022 به دنبال توسعه ربات انسان نما

    کد خبر :884013

روز گذشته ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنها قصد دارند تا اولویت‌های توسعه محصولات خود را تغییر دهند. به گفته وی ربات تسلا موسوم به Optimus مهم‌ترین محصولی است که فرآیند توسعه آن طی سال جاری دنبال خواهد شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_به عبارت دیگر تسلا در عوض توسعه خودروی پیکاپ سایبرتراک یا ابرخودرو Roadster، زمان، پول و تلاش بیش‌تری را صرف پروژه ربات انسان‌نما خود خواهد کرد. ایلان ماسک ضمن برگزاری رویداد روز هوش مصنوعی تسلا در آگوست سال 2021 برای نخستین بار از ربات اپتیموس رونمایی کرد. قد اپتیموس برابر با 5 فوت، پهنای آن معادل 8 اینچ و وزن آن برابر با 125 پوند است. قرار است این ربات در آینده اقدامات خطرناک، تکراری و فیزیکی را از انسان فرا بگیرد. به هرحال سیستم هوش مصنوعی مورد استفاده توسط ربات تسلا مشابه نمونه‌ای است که از سوی فناوری دستیار راننده کمپانی نظیر Autopilot به‌کار گرفته می‌شود.

موضوع جالب‌توجه اینکه ایلان ماسک هنگام معرفی اپتیموس اعلام کرد که ساخت این ربات بایستی آسان‌تر باشد؛ چرا که این محصول از کارها و قطعات موجود برای فناوری خودران تسلا استفاده می‌کند. بنابراین چنان‌‌چه تسلا این‌کار را انجام ندهد؛ شخص دیگری دست به این‌کار خواهد زد. چنان‌چه سایرین موفق به ساخت یک ربات هوشمند نظیر اپتیموس شوند؛ در این‌صورت محصول فوق احتمالا به اندازه مدل تولیدی تسلا ایمن خواهد بود. بعلاوه ایلان ماسک خاطرنشان کرد که تسلا با جدیت تلاش می‌کند تا نمونه اولیه ربات انسان‌نما را تا پایان سال 2022 آماده‌سازی نماید. اگرچه ایلان ماسک در مراسم معرفی اپتیموس اعلام کرد که این ربات نسبت به سایر محصولات شرکت تسلا از اولویت بالاتری برخوردار نخواهد بود.

جهان در حال تغییر است و هوش عمومی مصنوعی (AGI) نقشی کلیدی در دنیای آینده ایفا می‌کند. بنابراین تسلا از طریق پروژه ربات انسان‌نما قصد دارد تا تاثیر ویژه‌ای بر توسعه داشته باشد. تعجب‌آور نیست که روز گذشته آندری آرپاتی؛ مدیر واحد هوش مصنوعی شرکت تسلا اعلام کرد که ربات تسلا در مسیر تبدیل شدن به قدرتمندترین پلتفرم توسعه هوش مصنوعی قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید