پرش به محتوای اصلی

به این دلیل سالاد بخورید

کد خبر 195056
54

طبق نتایج یک مطالعه خوردن یک یا دو وعده سالاد متشکل از اسفناج، کاهو و کلم در روز می تواند مغز را ۱۱ سال جوان تر نگه داشته و از زوال عقل پیشگیری کند.

محققان دانشگاه راش شیکاگو دریافتند افرادی که حداقل یک وعده در روز سبزیجات سبز پربرگ مصرف می کنند در تست های حافظه و مهارت های فکری نرخ زوال حافظه آهسته تری را نشان می دهند.

در افرادی که بیشتر سبزیجات پربرگ سبز می خورند، روند پیرشدن مغزشان ۱۱ سال آهسته تر است.

مارتا کلر موریس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افزودن سبزیجات برگدار سبز به رژیم غذایی روزانه می تواند شیوه ای ساده برای تقویت سلامت مغز باشد.»

این مطالعه شامل ۹۶۰ فرد با میانگین سنی ۸۱ سال بود که مبتلا به زوال عقل نبودند و به طورمیانگین حدود ۴.۷ سال تحت نظر بودند.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.