بهترین شاسی بلند‌های سال 2023/2022 را بشناسید

    کد خبر :957806
بهترین شاسی بلند‌های سال-10

در بسیاری از کشورها افرادی که به دنبال خرید یک شاسی بلند هستند، به دلیل وجود برندها و مدل‌های مختلف، انتخاب سخت و گیج‌کننده‌ای دارند. زیرا برخلاف کشور ما، در محل زندگی آنها می‌توان مدل‌های متنوعی را نام برد که هر یک ویژگی‌های خاصی داشته و برای مخاطب خود مناسب هستند.

بازتاب- تقریبا هر برند تولیدکننده خودرو یک مدل شاسی بلند دارد که می‌تواند برای علاقمندان به این سگمنت جذاب باشد. تمامی مدل‌ شاسی بلندها یک ویژگی مشترک دارند و آن ارتفاع بالا از سطح زمین است. همچنین برای حرکت در شرایط جاده‌ای ناهموار هم می‌توان به سراغ آنها رفت. البته اگر بهترین شاسی بلند را انتخاب کنید، شاید مناسب شما نباشد و هر مدلی برای اهداف خاصی تدارک یا طراحی می‌شود.

اگر به دنبال شاسی بلند بزرگ برای خانواده پرجمعیت خود هستید، مدل‌های هفت نفره‌ای هستند که می‌توانند ظرفیت بالا را تحمل کرده و فضایی راحت برای سرنشینان به دنبال داشته باشند. این شاسی بلند‌ها عمدتا 5 تا 7 نفره بوده و گزینه‌های فول سایز تا 8 نفر را تحمل می‌کنند. در هر صورت ما قصد داریم در این مطلب بهترین شاسی بلند‌های سال 2022/2023 را معرفی کنیم.

1-نیسان آریا

شاسی بلند‌

نیسان سال 2022 با معرفی آریا توانست جوایز بسیاری کسب کند. بنابراین حضور آن در لیست برترین‌ها عجیب نیست. بی‌شک یکی از کم‌مصرف و مدرن‌ترین خودروهای نیسان از زمان Leaf نسل اول سال 2010 محسوب می‌شود.

این شاسی بلند دارای پلتفرم CMF-EV بوده که در رنو مگان E-Tech هم به کار گرفته شد. نیسان در این مدل از باتری 63 کیلووات ساعتی با قدرت 214 اسب بخار بهره گرفته و بهترین مدل باتری 87 کیلووات ساعتی با قدرت 239 اسب بخار دارد. هر دو مدل سیستم دو چرخ جلو محرک هستند و برد حرکتی مدل برتر 526 کیلومتر است.

در کابین داخلی آن حس خودروهای اروپایی الکتریکی القا می‌ شود که یک نمایشگر 12.3 اینچی با یک سری دکمه‌های لمسی هم در آن تعبیه شد.

2-لکسوس NX

شاسی بلند‌

شاید نسل دوم RX یک مدل هیبریدی بود اما اما NX اولین هیبریدی این شرکت به حساب می آید. خودرویی با قدرت 450 اسب بخار که ترکیبی از پیشرانه 2.5 لیتری بنزینی با باتری 18 کیلووات ساعتی بوده که در کنار موتورالکتریکی قرار می گیرد.

NX آنقدر جذاب است که در سال 2022 آن را به عنوان شاسی بلند پریمیوم سایز متوسط ​​سال انتخاب کردند و رقبای سختی را در شکل بی ام و X3 و جگوار F-Pace شکست داد. لکسوس به وضوح روی فضای داخلی NX فعالیت کرده و یک نمایشگر بزرگ 14 اینچی لمسی با کیفیت ساخت بالا و مجموعه ای از فناوری های بزرگ را در نظر گرفت.

NX پرفروش ترین لکسوس در بریتانیا بوده و به راحتی می توان دلیل آن را متوجه شد. همراه با سطوح سخاوتمندانه تجهیزات موجود در هواپیما، جادار است و در کابین داخلی برای سرنشینان راحتی به دنبال دارد. لکسوس سعی داشته با مدل های متنوع خود از جمله NX نظر علاقمندان به شاسی بلند را جلب کند.

3-لندروور دیفندر

شاسی بلند‌

لندروور را به جرات می توان یکی از برندهای بزرگ در زمینه تولید شاسی بلند دانست که آوازه بلندی دارد. نسل فعلی دیفندر خودرویی تمام عیار بوده که امکانات متنوعی را در اختیار سرنشینان و راننده می‌گذارد.

این مدل برای شرایط خارج جاده‌ای یک گزینه عالی بوده که حالت‌های رانندگی مختلفی را ارائه می‌دهد. دیفندر 110 در تریم 5، 6 یا 7 نفره قابل تهیه بوده تا افراد متناسب با ظرفیت خانواده خود مدلی را تهیه کنند. بهترین مدل این شاسی بلند پیشرانه هشت سیلندر 518 اسب بخاری دارد که بسیار توانمند برای شرایط جاده‌ای مختلف است.

سیستم تعلیق بادی دیفندر لندروور موجب می‌شود تا بتوان به سادگی ارتفاع خودرو را بالا یا پایین کرد. انبوهی از آپشن‌ها در این مدل تعبیه شده تا رانندگی روان و لذت بخشی برای رانندگان خودرو فراهم آورده شود. این مدل در کنار طراحی ساده و در عین حال مدرن خود، در فضای داخل نیز امکانات لازم را برای سرنشینان رقم می‌زند.

4-اشکودا کودیاک

شاسی بلند‌

اشکودا برند خودروساز جمهوری چک بوده که تاکنون توانسته محصولات باکیفیت و قابل قبولی را در بازار اروپا و سایر نقاط عرضه کند. یکی از شاسی بلندهای برتر به اشکودا کودیاک اختصاص داشته که در کنار طراحی به روز دنیا، آپشن‌های قابل توجهی روی آن قرار گرفته است. همچنین می‌توان آن را یکی از بهترین شاسی بلند بزرگ سال 2022 هم خطاب کرد.

شش سالی از حضور کودیاک در بازارهای جهان می‌گذرد و هر چندگاهی شاهد معرفی فیس لیفت یا نسل جدید آن توسط اشکودا هستیم. به سختی می‌توان ایراد خاصی از این مدل گرفت و یک گزینه عالی تلقی می‌شود. کودیاک با ظرفیت 7 نفره خود فضای داخلی بزرگی دارد.

شاید متریال داخلی لوکس و پریمیومی نباشد، اما در نوع خود باکیفیت است. حتی در فضای داخلی مدل پایه این شاسی بلند چندین پورت USB، سیستم کنترل آب و هوا و بیشتر را می‌توانید شاهد باشید.

طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها وجود دارد، اگرچه مدل الکتریکی در کار نیست. مدل رده پایه با  موتور 1.5 لیتری TSI با 148 اسب‌بخار عرضه می‌شود، اما اگر می‌خواهید عملکرد بالاتری را شاهد باشید، مدل vRS با 242 اسب‌بخار و شتاب صفر تا 100 کمتر از 6.6 ثانیه‌ای را می‌توانید خریداری کنید.

5-بی ام و X5

 شاسی بلند‌

بی ام و را هر فردی می‌شناسد، خودروسازی باواریایی که سبد محصول خود را با ده‌ها مدل متنوع و جذاب پر کرده و یکی از آنها شاسی بلند X5 است. این مدل از محصولات محبوب بی ام و بوده که همیشه شاهد بروزرسانی آن در طراحی و مشخصات هستیم.

اولین نسل ایکس 5 سال 1999 وارد بازار شد و با وجود سبک، طراحی و کیفیت بالا توانست نظر علاقمندان را به خود جلب کند. در ابتدا این مدل سگمنت SAV اسپرت بود اما بعدها بی ام و تصمیم گرفت آن را به عنوان خودرو راحت و لوکس خانوادگی ارائه دهد.

ایکس 5 در سال 2020 و 2021 یکی از بهترین‌ها انتخاب شد و انعطاف پذیری بالایی در مدل 5 یا 7 نفره از خود نشان می‌دهد. بی ام و با ارائه مدل هیبریدی xDrive45e توانست بر محبوبیت این خودرو بیافزاید.

xDrive45e که قادر است حدود 80 کیلومتر را تنها با حالت باتری طی کند، می‎تواند هزینه‌های معمول یک شاسی بلند بزرگ معمولی را کاهش دهد، در حالی که انتشار CO2 از 27 گرم در کیلومتر به این معنی است که X5 برای کاربران تجاری جذاب‌تر خواهد بود.

هنگامی که وارد شوید، از راه‌اندازی سیستم اطلاعات سرگرمی حرفه‌ای Live Cockpit  بی ام و بهره‌مند خواهید شد که شامل یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 12.3 اینچی در کنار یک نمایشگر بزرگ دیجیتالی دیگر است که یکی از آنها برای ناوبری بوده و دیگری سیستم سرگرم. با تمام این اوصاف X5 را باید شاسی بلند شایسته بی ام و به شما آورد.

6-رنو کپچر

 شاسی بلند‌

رقیب بودن در کلاس SUV‌های کوچک به معنای ارائه سبک و تطبیق پذیری فراوان و همچنین ارزش مناسب برای خرید است. مدل‌های بسیار متنوعی در دسترس هستند، بنابراین خودرویی با این اندازه باید برجسته باشد تا شانس برنده شدن جایزه شاسی بلند کوچک سال را تصاحب کند. رنو کپچر، که بر پایه‌ خودرو کلیو ساخته شده، ظاهری زیبا و موقعیتی عملی در رانندگی با تنظیمات بالا را به همراه سطوح سخاوتمندانه تجهیزات استاندارد و قیمت‌ جذاب ارائه می‌دهد.

هسته اصلی جذابیت کپچر کاربردی بودن آن است و با افزایش ابعاد نسبت به مدل قبلی، فضای بهتری برای سرنشینان همراه با لمس هوشمندانه‌ای مانند نیمکت عقب کشویی ارائه می‌دهد که به شما امکان خواهد داد اتاق را برای سرنشینان یا چمدان‌های اضافی اولویت بندی کنید. کپچر با انبوهی از سیستم‌های کمک راننده و امتیاز پنج ستاره ایمنی کامل از Euro NCAP، یک SUV کوچک فوق‌العاده جذاب و ایمن است.

7-اشکودا انیاک iV

شاسی بلند‌

اشکودا انیاک IV از اولین خودروهای تمام الکتریکی این شرکت جمهوری چک محسوب می‌شود. خودرویی که با استانداردهای قوی الکتریکی به بازار عرضه می‌رسد. در برخی موارد انیاک IV با فولکس واگن ID.4 مشترک است. ناگفته نماند اشکودا زیربرند فولکس واگن بوده و چنین چیزی عجیب نیست. از جمله اشتراک‌ها باید به موتور، باتری و غیره اشاره کرد.

این خودرو پیشرانه قوی دارد و محدوده حرکتی بالایی را ارائه می‌دهد. نسخه 58 کیلووات ساعتی آن برد حرکتی 408 کیلومتری داشته و نسخه 77 کیلووات ساعتی نیز 528 کیلومتر است. تجهیزات داخلی قابل توجه بوده که در عمده خودروهای روز دنیا شاهد هستیم. در بیرون نیز سنسور پارک عقب، چراغ‌های LED و برخی از این قبیل را داراست.

اشکودا محصول الکتریکی برجسته‌ای را به عنوان یکی از اولین‌ها عرضه کرد. انیاک الکتریکی همچنین فضای عقب 585 لیتری دارد که نه تنها برای سرنشینان بلکه فضای باری بزرگی ارائه می‌دهد.

8-فورد پوما

 شاسی بلند‌

فورد پوما ثابت کرده است که برای برند فورد یک موفقیت بزرگ بوده و حتی سوپرمینی همیشه محبوب فیستا را در فهرست ماهانه پرفروش‌ترین‌های بریتانیا از جایگاه خود خارج می‌کند. سایز و استایل شیک، هندلینگ نرم و موتورهای مقرون به صرفه آن یک ترکیب برنده است.

موتور 1.0 لیتری EcoBoost هیبریدی ملایم آن یکی از مقرون به صرفه‌ترین موتورهای بنزینی در هر SUV است که بیش از 80 کیلومتر بر کیلوگرم است، این در حالی بوده که پوما ST با قدرت 197 اسب بخار دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی سه سیلندر همراه شد.

فورد همچنین تلاش کرده تا پوما مبتنی بر فیستا تا حد امکان جادار باشد و برای راننده و سرنشین جلو فضای زیادی وجود داشته باشد. صندلی عقب نیز بسیار جادار بوده و با موقعیت صندلی نسبتاً بلند، اگرچه فضای زیادی به اندازه رنو کپچر ندارد، اما ایده آل به نظر می‌رسد. حجم صندوق بار 456 لیتر بوده، تقریباً هیچ لبه‌ای برای حمل اقلام روی آن وجود ندارد و یک محفظه مخفی دستی در زیر کف صندوق عقب وجود دارد.

2-هیوندای توسان

شاسی بلند‌

از نظر بصری، جدیدترین توسان تفاوت زیادی با ظاهر ساده نسل‌های قبلی دارد و طراحی جسورانه آن شبیه هیچ چیز دیگری در جاده نیست. چه از نظر ظاهری خوشتان بیاید یا نه، هیوندای را حداقل باید به خاطر بی‌خطر نگه داشتن آن و تلاش برای متمایز کردن شاسی بلند خانوادگی خود ستود.

برای موفقیت واقعی در بازار خودروهای خانوادگی، تمرکز بر عملی بودن امری ضروری است و صندوق عقب 620 لیتری توسان از فضای بار نیسان قشقایی عبور کرده و به راحتی از فضای 510 لیتری سئات  Ateca پیشی می‌گیرد.

مقدار فضای پا که در نظر گرفته شده، برای کسانی که در پشت می‌نشینند و فضای زیادی برای سر وجود دارد، قابل توجه خواهد بود. در جلو یک داشبورد خمیده وجود دارد تا حسی عالی به راننده و سرنشین جلو بدهد.

هیوندای یک صفحه نمایش را به جای صفحه‌های سنتی پشت فرمان انتخاب کرده که به شما این امکان را می‌دهد تا چیدمان سیستم سرگرمی و ناوبری را تغییر دهید. سیستم اطلاعات و سرگرمی یکی از بهترین سیستم‌ها در کلاس خود بوده، با وضوح و استفاده آسان و سازگاری با Apple CarPlay و Android Auto.

1-ام جی ZS EV

شاسی بلند‌

هنگامی که MG ZS EV برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد، نه تنها یکی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی بود، بلکه بسیار کاربردی‌تر از رقبای با قیمت مشابه محسوب می‌شد که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها خودروهای شهری بودند.

MG تنها دو سال بعد در سال 2021 تصمیم گرفت ZS فیس لیفت را با ظاهری جدید، فناوری داخلی جدید و محدوده حرکتی با باتری‌های بهبود یافته در مدل الکتریکی معرفی کند. با این حال، حتی با این ارتقاء، ZS قصد ندارد پیشرفت‌های اساسی ایجاد کند. در مقابل، هدف آن ارائه یک خودرو الکتریکی قابل استفاده بوده که برای خانواده مناسب باشد و قیمتی بسیار معقول‌تر از بخش بزرگی از رقبای خود داشته، کاری که به خوبی انجام می‌دهد.

ZS EV با رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی، چراغ‌های جلو LED، سنسورهای پارک عقب، سیستم کنترل آب و هوا، کروز کنترل تطبیقی و ناوبری ماهواره‌ای یکپارچه با اتصال Android Auto و Apple CarPlay به صورت استاندارد عرضه می‌شود. سیستم پایلوت MG همچنین مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال را نیز به همراه دارد.

باتری دوربرد جدید 72.6 کیلووات ساعتی این مدل فیس لیفت شده، برد ZS EV را تا 436 کیلومتر افزایش می‌دهد، یعنی حدود 176 کیلومتر بیشتر از خودروی قدیمی. مدل دیگر با باتری کوچک‌تر 51 کیلووات ساعتی در سال 2022 وارد بازار خواهد شد که ارزان‌تر است اما همچنان برد مناسب 316 کیلومتری را ارائه می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید