خودرو اپل تا سال 2026 رونمایی نخواهد شد

    کد خبر :958171
خودرو اپل

مدتهاست که شایعاتی درباره خودرو اپل به گوش می‌رسد اما تاکنون این کمپانی کوپرتینویی به تایید یا تکذیب آن نپرداخته و اکنون اطلاعات جدیدی منتشر شد. برای کسب جزئیات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

بازتاب-اپل سال‌هاست که روی خودروی الکتریکی خود کار کرده که در حال حاضر از آن به عنوان Apple Car یاد می‌شود. در میان کارکنان، این پروژه خودرو تایتان شناخته شده و به نظر رسیده طی چند ماه گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.

طبق آخرین گزارش، انتظار داریم Apple Car در سال 2026 معرفی شود و قیمت آن کمتر از 100 هزار دلار نخواهد بود. همچنین گزارش شده که اپل چندان فعالیتی روی پروژه نداشته و این روند به کندی پیش می‌رود.

پیش از این، انتظار داشتیم اپل خودرو ی خود را تا سال 2025 به طور رسمی معرفی کند، اما اکنون یک سال به تعویق افتاده زیرا غول فناوری کوپرتینویی برنامه‌های بلندپروازانه خود برای یک خودروی الکتریکی خودران کمتر در اولویت گذاشته است.

این شرکت در ابتدا قصد داشت خودرویی را طراحی کند که در آن مسافران بتوانند در یک خودروی سبک لیموزین بدون فرمان یا پدال با یکدیگر روبرو شوند. اما این پروژه اکنون از اولویت خارج شده تا طراحی سنتی‌تری با صندلی راننده، فرمان و پدال به کار گرفته شود.

خودرو اپل بزودی از راه نمی رسد

خودرو اپل

اپل درصدد بوده یک محصولی توسعه دهد با سبک و سیاق خودروهای امروزی اما در قالب اتومبیل الکتریکی که قابلیت خودران هم دارد. فناوری که این روزها در اتومبیل‌هایی مانند تسلا شاهد هستیم و توانسته موردتوجه همگان قرار گیرد. آنچه انتظار داریم  این است که اپل آپشن‌های مدرنی را در این خودرو تعبیه کند.

همچنین، ویژگی رانندگی کاملاً خودران در دسترس نخواهد بود، اما خودرو می‌تواند از حالت خودران در بزرگراه‌ها استفاده کند. استقلال کافی برای بازی یا تماشای ویدیو در بزرگراه به کاربران ارائه می‌دهد، اما از آنها می‌خواهد هنگام رانندگی در خیابان‌های شهر یا در شرایط آب‌وهوای نامساعد، کنترل را در دست بگیرند. فناوری هندزفری ممکن است در آمریکای شمالی آغاز شود و به مرور زمان به مناطق دیگر گسترش یابد.

Apple Car در ابتدا قرار بود بیش از 120000 دلار قیمت داشته باشد، اما اکنون قیمت آن کمتر از 100000 دلار است زیرا شرکت ویژگی‌ها و فناوری‌های این خودرو را کاهش داده است.

در حال حاضر، این کمپانی کوپرتینویی طرحی را برای Apple Car نهایی نکرده، اما قصد دارد تا پایان سال آینده، یعنی سال 2023، آن را نهایی کند. پس از آن، لیست ویژگی‌های این خودرو قرار است تا سال 2024 تکمیل شود.  آزمایش آن در سال 2025 قبل از عرضه برنامه‌ریزی شده Apple Car در سال 2026 آغاز خواهد شد.

برای کسب جزئیات بیشتر باید تا سال‌های آینده منتظر ماند تا مشخص شود شرکت اپل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای صنعت فناوری چه خودرویی را مدنظر داشته تا به مشتریان و طرفداران خود ارائه دهد. گوشی‌های آیفون این شرکت همیشه موردتوجه بوده و طرفداران بسیاری دارد، آیا خودرو این کمپانی هم می‌تواند به همان سطح محبوبیت سایر محصولات آن بدل شود یا خیر.

در هر صورت تا رونمایی فاصله بسیاری باقی مانده و نمی‌توان به شایعات اشاره کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید