با گران‌ترین شاسی بلندهای جهان آشنا شوید/جذاب‌های دوست داشتنی

    کد خبر :969665
شاسی بلند

یک دهه‌ای می‌شود که شاسی‌بلندها موفق شدند نظر مشتریان خودروها را به خود جلب کنند. زیرا این مدل خودروها به دلیل داشتن قابلیت‌های متنوع رانندگی، تجربه لذت‌بخشی را به دنبال داشته و همین امر موجب شد تا برندهای مختلفی به تولید مدل‌های متنوع در این سگمنت روی آورند.

بازتاب-در کنار شاسی بلندهای استاندارد و خوش قیمت، برخی مدل‌های بسیار گران قیمت هم وجود دارند که خریداری آنها توسط هر فرد ممکن نیست و باید این گزینه‌ها را مناسب ثروتمندان و افرادی دانست که بودجه برایشان اهمیتی ندارد. از این رو تصمیم گرفتیم به 5 مدل از گران‌ترین شاسی‌بلندهای بازار جهان اشاره کنیم، شاید درصد بالایی از افراد موفق به تهیه چنین مدل‌هایی نشوند، اما دانستن اینکه چه SUV قیمت بالایی دارد، خالی از لطف نخواهد بود.

1- رولزرویس کولینان

شاسی بلند

کمتر کسی بوده با برند رولزرویس آشنایی نداشته باشند. شرکتی که زیرمجموعه کمپانی بی ام و بوده و تنها به تولید خودروهای لوکس و گران قیمت در سگمنت کوپه، سدان و شاسی بلند می‌پردازد. یکی از محصولات خاص و خیره کننده آن رولزرویس کولینان بوده که از زبان طراحی دیگر محصولات این شرکت بهره گرفته و قیمت ارزانی ندارد. این خودرو قیمت پایه 315 هزار دلاری داشته و حقیقتا یک شاسی بلند لوکس است.

رولزرویس از پیشرانه 6.75 لیتری 12 سیلندر 563 اسب بخاری بهره گرفته که در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد و توانایی بالایی به این شاسی بلند می‎بخشد. شرکت سازنده بهترین متریال را در فضای داخلی به کار گرفت که شامل چرم و چوب می‌شود. همچنین تزئینات به شدت زیبا و گران قیمتی هم در فضای داخلی به چشم می‌خورد. حاشیه‌های درب از جنس آلومینیوم باکیفیت بوده و در مجموع می‌توان کولینان را خودرویی خاص دانست.

همه چیز در مورد راحتی با ویژگی‌هایی مانند سانروف پانوراما، سیستم تعلیق بادی و سیستم چهار چرخ متحرک هم تدارک دیده شده است. با این حال، اگر به دنبال رتبه‌بندی مصرف سوخت بالا هستید، این SUV ممکن است با 14 مایل بر گالن ترکیبی ناامید کند. ممکن است قیمت آن گران باشد، اما رولز رویس کولینان یک شاسی بلند ارزشمند برای افرادی بوده که بودجه برایش اهمیتی  ندارد.

2-بنتلی بنتایگا

شاسی بلند

دیگر شاسی بلندی که باید به آن اشاره کنیم، چیزی نیست جز بنتلی بنتایگا. خودرویی مجلل با متریال لوکس و طراحی چشم نواز که نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. این خودرو قیمت پایه 190 هزار دلاری داشته و ژن لوکس بنتلی را در آن می‌توان یافت. مشتریان می‌توانند از میان پیشرانه هیبریدی هشت سیلندر، شش سیلندر و 12 سیلندر یک گزینه را انتخاب کنند. در تمامی این پیشرانه‌ها قدرت قابل توجهی به خودرو ارائه خواهد شد تا یک سواری تمام عیار کسب کرد.

همچنین هنگام خرید مشتریان سفارشی‌سازی هم می‌توانند برای شاسی بلند داشته باشند. در کابین داخلی شاهد متریال لوکس از جنس چرم و چوب هستیم که شامل تودوزی‌هایی هم می‌شود. در داخل شاهد هفت صندلی برای هفت سرنشین هستیم و یک نمایشگر بزرگ در وسط کنسول مرکزی تعبیه شده که سیستم سرگرمی در آن گنجانده شده است. ناگفته نماند که پشت آمپر خودرو نیز یک صفحه نمایش رنگی دیجیتالی بوده که می‌توان اطلاعات فنی را مشاهده کرد.  ویژگی‌های کمک راننده اختیاری در این مدل قابل دریافت است و در مجموع بنتایگا بنتلی یک گزینه جذاب است.

3-لامبورگینی اوروس

شاسی بلند

وقتی صحبت از لامبورگینی می‌شود، بیشتر خودروهای اسپرت به یاد می‌آید. اما تک شاسی بلند این خودروساز اوروس بوده که دارای طراحی اسپرت و تهاجمی همانند دیگر محصولات است. قیمت پایه اوروس 222 هزار دلار بوده و از پیشرانه 4.0 لیتری هشت سیلندر توئین توربو 641 اسب بخاری قدرت می‌گیرد.

در کنار آن گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک هم وجود دارد. در این بین 0 تا 100 را در کمتر از 3.4 ثانیه سپری می‌کند. در کابین داخلی، ترکیبی از تجمل و عملکرد با تودوزی چرمی، فیبر کربن و دو صفحه نمایش لمسی بزرگ هم وجود دارد که مطمئناً ذهن شما را به خود جلب می‌کند. اما علی‌رغم قیمت بالای آن داشتن پیشرانه پرتوان و طراحی چشمگیر، خرید آن ارزشمند است.

 

4-لندروور رنجروور 2023

شاسی بلند

اشتباه نیست که اکثر افراد خاص و ثروتمندان شاسی بلند لندرور رنج روور را انتخاب می‌کنند. در حالی که رنج روور به خاطر قابلیت‌های افسانه‌ای آفرود شناخته شده است، این شاسی‌بلند به دلیل سبک زیبای طراحی، فضای داخلی مجلل و وضعیت ساخت طولانی‌مدت خود بسیار محبوبیت دارد.

این خودرو با قیمت پایه 105975 دلاری دارای سه گزینه موتور از جمله V6، V8 و گزینه هیبریدی است. فضای داخلی آن به گونه ای طراحی شده که با سطوح چرمی صندلی، تزئینات چوبی واقعی، سیستم اطلاعات سرگرمی سازگار با Apple CarPlay و Android Auto، حداکثر راحتی و سبک قابل ارائه است. انتظار یک کابین جادار و پایدار را داشته باشید که بسته به فاصله بین دو محور و پیکربندی، ظرفیت پنج یا حداکثر هفت سرنشین را داشته باشد. اگرچه موتور هشت سیلندر توئین توربو جدید 523 اسب بخاری تجربه رانندگی هیجان انگیزی را رقم می‌زند، اما با قدرت پیشرانه V8 سوپرشارژر 575 اسب بخاری مطابقتی ندارد.

 

5-استون مارتین DBX 2023

شاسی بلند

تک شاسی بلند استون مارتین DBX 2023، خودرویی خاص برای افرادی است که به دنبال SUV اسپرت و خوش صدا هستند. این مدل قیمت پایه 188 هزار دلاری داشته و با پیشرانه 4.0 لیتری هشت سیلندر توئین توربو 697 اسب بخاری همراه می‌شود. موتوری که در 3.9 ثانیه می‌تواند حداکثر به 100 کیلومتر برساعت برسد.

این SUV همچنین یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک، یک سیستم چهار چرخ محرک و یک سیستم تعلیق بادی تطبیقی استاندارد هم در آن گنجانده شد. در داخل کابین این SUV چیزی جز زیبایی و شکوه نیست. از جمله باید به تودوزی چرمی انعطاف پذیر و حاشیه‌های چوبی اشاره کرد که نظر هر فردی را جلب می‌کند.

گذشته از آن، DBX می‌تواند تریلرهایی تا وزن 6000 پوند را یدک بکشد و فضای زیادی را برای پنج سرنشین فراهم می‌کند. به یاد داشته باشید که شاسی بلند تا حدودی سواری سختی دارد که ممکن است برای کسانی که به دنبال تجربه یک SUV نرم هستند ایده آل نباشد.

از آنجایی که شاسی‌بلندها در سال‌های اخیر بازار خودرو را تسخیر کرده‌اند، هیچ کمبودی در مدل‌های شاسی بلند لوکس، از گران‌قیمت‌ها تا بسیار گران‌قیمت‌، وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید