افزایش قیمت تخم مرغ در شهریورماه

    کد خبر :1025266

در گروه نان و غلات، اقلام ” برنج خارجی درجه یک ” با ٢,٤ درصد و ” شیرینی خشک ” با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به “برنج ایرانی درجه یک ” با ٢.٨- است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در شهریور ماه ١٤٠٢ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:
نان و غلات:
در این گروه، اقلام ” برنج خارجی درجه یک ” با ٢,٤ درصد و ” شیرینی خشک ” با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “برنج ایرانی درجه یک ” با ٢.٨- می باشد.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام ” گوشت گاو یا گوساله ” با ٧,٧ درصد ،”ماهی قزل آلا” با ٦.٠ درصد و ” گوشت گوسفند”  با ٥.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت و “مرغ ماشینی”  با ٥.٨- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به” تخم مرغ” با ١٠,٠ درصد ، ” شیر خشک” با ٦.٠ درصد و ” کره پاستوریزه” با ٣.٨ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به” روغن نباتی جامد” با ١.٨- درصد و ” روغن مایع” با ٠.٦- درصد می باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به” موز ” با ١٠,٢ درصد ، ” پرتقال ” با ٧.٤ درصد و ” کشمش پلویی ” با ٣.٣ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به ” لیمو ترش” با ٩.٨- درصد و ” هندوانه” با ٢.٧- درصد می­‌باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به” قارچ” با ٢١,٨ درصد ، ” خیار ”  با ١١.١ درصد ،  “بادمجان” با ٨.٥ درصد و” کدو سبز ”  با ٨.٣ درصد و همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به ” گوجه فرنگی ” با ٦.٧- درصد ،  ” پیاز” با ٥.٠- درصد و ” سیب زمینی” با ٣.٩- درصد می­‌باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” شکر ” با ٤,٦ درصد ،” قند ” با ٣.٩ درصد ” چای خارجی بسته ای” و” سس گوجه فرنگی” با ٣.٦ درصد می­‌باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید