افتتاحیه‌ها در روز مناظره انتخاباتی

    کد خبر :13802

جمعه ۲۲ اردیبهشت گالری ها در حالی به استقبال نمایشگاه های جدید می روند که این روزها پخش مستقیم مناطره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گالری گردی را تحت تاثیر قرار داده است.

این هفته جمعه ۲۲ اردیبهشت کمتر از ۳۰ نمایشگاه در گالری های پایتخت افتتاح می شود که تجربه های دو هفته گذشته نشان می دهد پخش مستقیم مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گالری گردی ها را تحت تاثیر قرار داده و افتتاحیه ها خلوت تر برگزار می شود.

در ادامه به برخی از نمایشگاه هایی که این هفته افتتاح می شود اشاره می کنیم.

گالری فردا: گالری فردا در نمایشگاهی که جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه افتتاح می شود آثاری از ۳۷ هنرمند جوان را روی دیوار می برد که در آنها هر یک از این هنرمندان، دست خود را با برداشت شان از این عضو بدن کشیده و به نمایش در می آورند. این آثار که با نظارت و کیوریتوری بامداد رضوانبان خلق شده اند ارائه آنها در ادامه نمایشگاهی است که این هنرمندان سال قبل و تحت عنوان «سلف پرتره» برگزار کرده بودند.

 گالری فردا در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک دو واحد ۲ واقع شده است.

نگارخانه نگر: نمایشگاه خط‌نگاره‌های علیرضا شیرافکن جمعه ۲۲ اردیبهشت در گالری نگر برپا می شود. نگارخانه نگر در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم واقع است.

گالری ثالث: نمایشگاه عکس «کتاب‌خوانی برای خیابان‌های تهران» که شامل آثار مریم فیروزی است ۲۲ اردیبهشت در گالری ثالث برپا می شود. این گالری در خیابان کریم خان، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸، گالری ثالث واقع است.

 گالری زیرزمین دستان: نمایشگاه عکس های علی بهشتی با عنوان «نامحسوس» ۲۲ اردیبهشت در گالری زیرزمین دستان برپا می شود. این گالری در خیابان فرشته (فیاضی)، خیابان بیدار، شماره ۶ واقع است.

نگارخانه بهنام دهش پور: نگارخانه بهنام دهش پور در روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ میزبان نمایشگاه گروهی شامل «آثار نقاشی» و «آثار نقاشی و حجم بر روی تخم شترمرغ» خواهد بود.

نمایشگاه «آثار نقاشی» شامل بیش از ۱۶ اثر است که در این نگارخانه به نمایش در می آید. عبدی اسبقی، ف- اخلاقی، ترانه ابراهیمی، الیکا ابراهیمی قاجار، عالمه باقریان، مهناز پسیخانی، عبدالحمید پازوکی، پونه جعفری نژاد، هیرو شیخ الاسلامی، ناصر عزیزی، محمد هادی فدوی، نیلوفر قادری نژاد، رایکا میلانیان و فرزانه محجوبی آثار نقاشی خود را در قالب تکنیک های متفاوت به نمایش خواهند گذاشت.

نمایشگاه «آثار نقاشی و حجم بر روی تخم شترمرغ» نیز برای چهارمین بار در نگارخانه بهنام دهش پور برگزار می شود. این نمایشگاه شامل ۲۵ اثر نقاشی و حجم روی تخم شترمرغ است. آثار ف-اخلاقی، پونه اوشیدری، سارا ابری، درسا اسدی، احمد آریا منش، فریماه تابعی، سیامک خازنی، مهشید رحیم تبریزی، مجتبی رمزی، علی رضوی، امیر حسین ردائی، علیرضا سعادتمند، آتیلا سابو، نفیسه شهدادی، هیرو شیخ الاسلامی، رنه صاحب، ناصر عزیزی، محمد هادی فدوی، اسدالله فقیهی، کمال الدین قطب، اسدالله کیانی، بهداد لاهوتی، احمد محمدپور وگیزلا وارگا سینایی در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

این نگارخانه در  خیابان شهید لواسانی(فرمانیه)، خیابان شهید جباریان(قروردین)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک ۱۳ واقع است.

نگارخانه سایه: نمایشگاه انفرادی نقاشی نادره حکیم الهی با عنوان «پناهنده» در نگارخانه سایه برپا می شود. روی سیاه جنگ را همه می شناسیم اما تابلوهای این مجموعه گاه از امید به فردایی دیگر سخن می گوید از غریزه بقا در حرکتی جمعی برای فرار از نابودی و قساوت و بیرحمی از میل رهایی از رفتن رسیدن ماندن و شروع نو می گوید.

گالری سایه در  نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک۳ واقع است.

گالری راه ابریشم-پارک لاله: نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «انباشت» از عصر جمعه ۲۲ اردیبهشت ۹۶ در گالری راه ‌ابریشم – پارک لاله افتتاح خواهد ‌شد. سالومه سوزنچی، سمیرا داورفرا، سحر مختاری، فرزین فروتن و آرمین عبدی هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند. «انباشت» دومین کارنمای مشترک این گروه است. اولین سری آثار در سال ۱۳۹۵ با عنوان «دَم» و براساس پروژه‌ی «تصویراتفاقی»، در گالری راه ‌ابریشم به نمایش درآمد.

گالری ایوان:  گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود میزبان آثار نقاشی یکی از مشهورترین جراحان قلب جهان است. این نمایشگاه که «سایه خاموشی» نام دارد روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه با نمایش بیش از ۲۰ تابلوی نقاشی که با تکنیک اکریلیک و ترکیب مواد خلق شده‌اند افتتاح می‌شود. تابلوهای این نمایشگاه را بهنام کامرانی از میان آثار پر تعداد پرفسور هرمز مه‌منش انتخاب کرده است.

هرمز مه‌منش نقاش خودآموخته‌ای است که در کنار فعالیت علمی سنگین خود به نقاشی می‌پردازد تا احساسات و حرف‌های ناگفته خود را بیان کند. برای مه‌منش نقاشی شکلی از فعالیت هستی‌شناسانه است و به همین علت آثار او سرشار از خاطرات، پرسش‌ها، دل‌مشغولی‌ها و خواب‌هایش هستند.

گالری ایوان همانند نمایشگاه‌های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه‌های معتبر اهدا خواهد کرد. نمایشگاه «سایه خاموشی» ۲۲ اردیبهشت ماه تا ۵ خردادماه ۱۳۹۶ در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

 نگارخانه هما: نمایشگاه آثار احمد مرشدلو این هفته در گالری هما برپا می شود. احمد مرشدلو نماینده جریان مشخصی از نقاشی معاصر است. مردم حاشیه، زنان و مردان معمولی موضوع اصلی آثار اوست. این هنرمند انفعال را ایده  محوری کارهایش می داند و معتقدست انسان بدون کنش تفاوت چندانی با طبیعت بیجان ندارد و او در پی نمایشی چنین واقعیتی است. قرارست اولین کتاب آثار این هنرمند به همراه گفتگوی شهروز نظری با احمد مرشدلو با عنوان «چشم سر» در افتتاح نمایش اخیرش در گالری هما رونمایی شود.

 گالری بنیاد لاجوردی: نمایش «دیگر- دیگرگونگی؛ حکایت شیخ صفی و هر چیز گستردنی» زیر مجموعه  پروژه «کیوریتوریال به عبارت دیگر» ۲۲اردیبهشت ماه در بنیاد لاجوردی افتتاح می شود.

در این نمایشگاه، «فرش» به عنوان چیزی گستردنی در بررسی رشته‌ای از مناسبات اجتماعی و حرفه‌ای در حوزه هنر نقشی مفهومی ایفا می‌کند. آثار هنرمندانی چون فرهاد احرارنیا، بیتا قزل ایاغ، ایرین انَستس و رنه گبری، سهند حسامیان، ندا رضوی پور، سعید روانبخش، بویه سادات نیا، حسین والامنش با کیوریتوری فرشته موسوی در این نمایشگاه ارائه می شود.

علاقه مندان می توانند از ۲۲ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ماه، همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایش در بنیاد لاجوردی به نشانی تهران، خیابان نجات الهی، خیابان سپند (شرقی)، ساختمان شماره ۳۲، پلاک ۲۰، طبقه همکف دیدن کنند.

گالری ۲۶:  نمایشگاه «خودنگاره‌های همگانی» که آثارش بر اساس کتاب منطق‌الطیر شیخ عطار نیشابوری خلق شده اند در گالری ۲۶ افتتاح می شود. هادی عرب‌نرمی هنرمندی است که آثار مجسمه خود را در این گالری ۲۲ اردیبهشت ماه به نمایش می گذارد. این گالری در  فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور ظهیر، شماره ۲۶، واحد ۳ واقع است.

گالری نقش جهان: نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی هما شاکریان با عنوان «جان دوباره» جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه در گالری نقش جهان تهران افتتاح می شود. این نمایشگاه تا ۲۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در نگارخانه نقش جهان به آدرس نیاوران(باهنر)، خیابان همایون فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت الله محمودی ۲، پلاک۹، برقرار است. نگارخانه شنبه ها تعطیل است.

گالری آرت سنتر: ۲۲ اردیبهشت ماه منتخبی از ۱۰۰ اثر کامبیز درمبخش به مناسبت ۶۰ سال فعالیت مطبوعاتی و هنری این هنرمند در گالری آرت سنتر برپا می شود که این آثار قیمت‌های متنوعی از ۱۰۰ هزار تومان تا قیمت‌های میلیونی خواهند داشت.

پیش از این در مهرماه ۹۵ این هنرمند در گالری آریانا نمایشگاه «آتیش زدم به مالم» را با همین رویکرد برپا کرده بود و حدود ۵۰۰ اثرش را به حراج گذاشت. به نظر می رسد این نمایشگاه نیز ادامه همان اتفاق باشد.  این گالری در  فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۷، باغ انجمن خوشنویسان واقع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید