آغاز بیستمین جشنواره مراکز استان ها

    کد خبر :98867

مراسم افتتاحیه بیستمین جشنواره مراکز استان ها در سالن همایش های صداوسیمای مرکز کردستان برگزار شد.

در این مراسم علی دارابی معاون استان ها، زاهدی استاندار کردستان، مهدی قاسمی مدیر شبکه شما، مدیران مراکز استان های صداوسیما و نمایندگان رسانه های جمعی حضور داشتند.

مراسم افتتاحیه با اجرای مجریان مرکز کردستان آغاز شد و در ادامه نماهنگی از رشادت های اهالی کردستان در دوران دفاع مقدس و سخنان مقام معظم رهبری در سفر به این استان برای حاضران پخش شد.

**خیر مقدمی به 3 زبان

پس از آن ابوالقاسم امان الهی مدیر صداوسیمای مرکز کردستان ملبس به لباس کردی به مهمانان حاضر در مراسم خیر مقدم گفته و در سخنانی از ویژگی های فرهنگی و هنری مردم کردستان گفت و در ادامه شعری به زبان های فارسی، کردی و ترکی قرائت کرد.

**نقش مهم رسانه در اعتلای فرهنگ دینی

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده مقام ولی وفقیه در استان کردستان به عنوان اولین سخنران در سخنانی به شهدایی که استان کردستان تقدیم انقلاب کرده، یادآوری کرد و گفت: هنر کردستان با فرهنگ آن آمیخته است و اگر موسیقی و دف زنی دارد با فرهنگ اسلامی آمیخته است و با محبت اهل بیت آمیخته شده است.

وی ادامه داد: من یک مطلب را راجع به بیستمین جشنواره مراکز استان ها می گویم و آن این است که ما در قرآن کریم وقتی نگاه می کنیم خداوند متعال برای ما یک هدف مقدس ترسیم کرده و آن این است که بشریت در جایگاه حق قرار بگیرد و از دین الهی بهره بگیرد.

وی اظهاداشت:دین از همه چیز بهترین را دارد و این آمده است تا انسان را به تعالی برساند و همین موضوع بشر را به هدایت می رساند. نقش رسانه در تمدن سازی اسلامی چیست؟ همه آگاهید که بشر یک زمانی فقط از طریق علامت ارتباط برقرار می کرد و کم کم با نوشته توانست افکارش را انتقال بدهد. مرحله بعد در قرن 15 میلادی بشر به چاپ رسید و به وسیله آن یک انقلابی در اطلاع رسانی ایجاد شد تا قرن بیستم که بشر رسید به مرحله فن آوری الکترونیک و رادیو و ضبط صدا و انتقال صدا و کم کم بحث تصویر و سینما و تلویزیون مطرح شد که یک انقلاب بزرگ بود.

وی افزود: این رشد تا اواخر قرن بیستم ادامه داشت تا زمانی که بحث اینترنت و فضای مجازی مطرح شد. هر مرحله این رسانه توانست وقتی بحث الکترونیک پیش آمد بحث قاچاق ویدئو مطرح شد و در ادامه ماهواره ها به میدان آمدند. الکترونیک مرزها را شکست و دنیای اطلاعات آمد و الان هم اینترنت و فضای مجازی خیلی راحت هست و به شکلی طراحی شده که بسیار ارزشمند است و حتی دست بچه ها نیز وجود دارد. حالا صداوسیما هم داخل آن قرار گرفته و یک انقلاب بزرگ را ایجاد کرد و بعد هم بحث دهکده جهانی عنوان شد.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه هدهد حضرت سلیمان وظیفه پیام رسانی دارد و وقتی انتقال پیام صورت می گیرد، احساس خوب یا بد در مخاطب ایجاد می کند با توجه به ارزش ها و علایقی دارد که همه اینها نیز باعث ادراکش می شود که درک خود رسانه می تواند هم از درک مخاطب تاثیر بپذیرد و هم تاثیر بگذارد. مرحله بعد از ادراک انگیزش است و رفتارها شکل می گیرد. تمدن را رفتارها و ادراک ها می سازد.

**گرامیداشت شهدای کردستان با نوایی محزون

در ادامه این مراسم کلیپی حاوی یادواره شهدای کردستان نظیر محمود امان الهی، ناهید فاتحی کرجو، جمیل شهسواری، قادرخانی و … به نمایش درآمد.

بخش بعدی مراسم به تجلیل از خانواده محترم شهید قادر خان زاده اختصاص داشت که با حضور دارابی، خجسته، زاهدی، الوی و امان الهی به روی سن انجام شد و پدر این شهید بزرگوار که خود جانباز 50 درصد بود، به روی سن آمده و لوح تقدیر خود را دریافت کرد.

همچنین خانواده شهیده فاتحی، جلال بارنامه، شهید امان الهی و جمیل شهسواری نیز در ادامه تجلیل شدند و با آنها عکس یادگاری گرفته شد.

**نمره 20 شایسته مردم کردستان است

در مراسم افتتاحیه جشنواره مراکز استانها همچنین زاهدی استاندار کردستان در سخنانی که با قرائت اشعاری از حافظ همراه بود، گفت: وقتی ما از هویتمان صحبت می کنیم یعنی هویت همه اقوام ایرانی و وقتی از فرهنگمان صحبت می کنیم یعنی از فرهنک تمام اقوام سخن می گوییم.

وی ادامه داد: امروز رسانه دیگر یک وسیله خبرگیری و خبررسانی نیست و تولید کننده فرهنگ است و اهمیتی است که رسانه در دنیا پیدا کرده و ما به عنوان یک نهاد فرهنگی از رسانه مان نام می بریم که در اعتلای فرهنگ ایران نقش بسزایی دارد. امیدوارم این جشنواره نمره 20 بگیرد و شایسته مردم کردستان است و مطمئنم که این نمره را خواهیم گرفت. این استان بیش از 5 هزار شهید و هزار پیشمرگ تقدیم انقلاب کرده است. ظرفیت های استان کردستان برای تمام ایران قابل استفاده است.

**دف نوازی در مدح حضرت محمد (ص)

اجرای دف نوازی و مدیحه سرایی در نعت پیامبر (ص) دیگر بخش این مراسم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید