ادعای جیک سالیوان علیه ایران

    کد خبر :1026025
حیک سالیوان ایران

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشستی خبری با مطرح کردن ادعاهایی تلاش کرد دفاع ایران از حق مقاومت فلسطین برای دفاع از خود را با توانمندسازی حماس برای حمله اخیر علیه رژیم صهیونیستی مرتبط کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری با ادعای این که ایران در حمله اخیر جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی «همدست» بوده است، گفت: ما از ابتدا گفتیم که ایران در مفهوم کلی نقش هم‌دستانه دارد، چرا که بیشتر حمایت مالی از شاخه نظامی حماس را انجام داده‌ و کمک‌هایی مانند آموزش، عرضه ابزارها و توانمندی‌ها به آن‌ها کرده و دیگر حمایت‌ها را انجام داده‌اند.

سالیوان در ادامه مدعی شد: آن‌ها در طی سال‌ها، با حماس تماس و تعامل داشته‌اند و تمام این‌ها نقشی در کمک به چیزی داشته است که امروز شاهدش هستیم.

ادعاهای سالیوان در پی این مطرح می‌شود که صبح شنبه، حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت فلسطین، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داده و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجدالاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد. صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند. در پی حملات رژیم صهیونیستی، چندین غیرنظامی به شهادت رسیده و منازل و مساجد تخریب شده‌اند.

برخی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا مانند سالیوان مدعی نقش ایران در انجام این حمله شده‌اند. چند نشریه آمریکایی نیز با استناد به اظهارات غیرموثق منابع مطلع، همین ادعا را تکرار کردند. این در حالی است که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی با اشاره به عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس بیان کردند: « ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎‌بوسیم، اما آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند.»

«علی کریمی‌مقام» عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز در واکنش به ادعاهای مطرح شده در نشریات آمریکایی با استناد به اظهارات غیرموثق برخی منابع مطلع مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله مقاومت فلسطین به مواضع رژیم اشغالگر قدس، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که تصمیمات مقاومت فلسطین «خودجوش و مطابق منافع قانونی ملت فلسطین» است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در نشست خبری این هفته خود در این باره گفت: طرح این اتهامات و اظهارنظرها در ارتباط با ایران و نقش ایران با انگیزه‌های مختلف سیاسی و در جهت توجیه شکست سنگین رژیم صهیونسیتی و توجیه حمایت‌های مختلف غرب از جمله آمریکا از اشغالگران و توجیه ماجراجویی‌های رژیم صهیونسیتی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح برخی از اظهارنظرها و اتهامات علیه ایران و حزب‌الله از مسئولیت‌های بین‌المللی انگلیس و آمریکا در حمایت از جنایت‌های ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی کم نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، او تاکید کرد که ملت و جریان مقاومت فلسطین ، اکنون از توانایی‌های لازم و همچنین اراده و انگیزه لازم برای دفاع از خود و تلاش‌ برای استیفای حقوق ضایع شده خود برخوردار هستند و این توانایی را در عمل نشان داده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید