آنالیز فولاد st37

    کد خبر :933087

فولاد st37 یکی از انواع فولادهای کم کربن است که در صنعت از آن به عنوان فولاد نرمه هم یاد می‌شود. ورق st37 با استفاده از این نوع فولاد نرمه فرآوری می‌گردد. از جمله ویژگی‌های اصلی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

♦ کربن کم؛

♦ انعطاف پذیری بالا؛

♦ جوش پذیری خوب.

استحکام متوسط ورق st37، آن را به یک مصالح بسیار مناسب برای کاربرد‌های ساختمانی، همینطور در راه‌سازی و موارد صنعتی تبدیل کرده است. میلگرد ساخته شده از این محصول نیز طول عمر بالایی دارد و می‌تواند یک انتخاب مفید در پروژه‌هایی باشد که در آب‌وهوای ویژه‌ احداث می‌گردد.

فولادهای کم کربن تا 0.30 درصد کربن دارند. اکثر این دسته از فولاد محصولات نورد تخت مانند ورق یا نوار هستند. معمولاً در حالت نورد سرد و آنیل شده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فولادها شکل پذیری بالایی دارند، زیرا حاوی کربن بسیار کم، معمولاً با حداکثر 0.4٪ منگنرند.

بنا به یک تعریف فنی‌تر، فولاد ST37 یک فولاد کم کربن با درصد کربن ≤ 0.25٪ است. این فولاد دارای خواص مکانیکی ویژه‌ای است؛ از یک طرف استحکام متوسط و از طرف دیگر شکل پذیری بالایی دارد و به راحتی شکل می‌گیرد. بنابراین این نوع فولاد به طور گسترده برای ساخت و ساز مصالح استفاده می‌شود. از جمله اصلی‌ترین کاربرد‌های این فولاد عبارتند از:

♦ فریم ماشینکاری؛

♦ پیچ و مهره؛

♦ لوله بدون درز؛

♦ نبشی؛

♦ ناودانی؛

♦ لوله داربست.

این موضوع باعث شده است تا قیمت ورق فولادی st37 و قیمت ورق st52 بر نرخ عرضه‌ی موارد بالا تاثیر مستقیم داشته باشد. لوله‌کشی گاز شهری یکی از اصلی‌ترین مصارف این محصول است که برای تولید لوله گاز به آن نیاز داریم.

همچنین نبشی‌های با ضخامت چهار تا شش میلی‌متر به لطف این ورق فولادی کم‌کربن تولید می‌شوند که کاربرد‌های وسیعی در ساختمان‌سازی دارند.

فولادهای کم کربن

فولاد کربنی بسته به میزان کربن موجود در فلز دارای سه زیر گروه اصلی‌اند:

♦ فولادهای کم کربن؛

♦ فولادهای ملایم (تا 0.3 درصد کربن)؛

♦ فولادهای کربن متوسط (0.3 تا 0.6 درصد کربن)؛

♦ فولادهای کربن بالا (بیش از 0.6 درصد کربن).

شرکت‌ها اغلب این فولادها را در مقادیر انبوه تولید می‌کنند، زیرا تولید آن‌ها ارزان است و به اندازه کافی قوی هستند که در ساخت و سازهای بزرگ استفاده شوند.

استاندارد تولید فولاد  ST37

فولاد ST37 تابع استاندارد DIN 17006 تولید می‌شود. در این رابطه، عدد پس از حرف ST مقاومت کششی فولاد بر مبنای کیلوگرم بر میلی‌متر مربع را نشان می‌دهد. پس فولاد ST37 استحکام کششی 37 کیلوگرم بر میلی‌متر مربع دارد. یکی از اشکال فولاد ST37 در قالب ورق سیاه ST37 است. قیمت ورق سیاه به همین دلیل یعنی کاربردی که در صنعت به واسطه ویژگی‌هایش دارد همیشه در نوسان قرار دارد.

کاربرد‌های ورق سیاه  ST37

ورق سیاه در طول فرآیند تولید، زمانی ایجاد می‌شود که دمای بالا یک لایه نازک از آهن اکسید شده را در سطح بیرونی ایجاد می کند.

همانطور که در بالا بیان شد، ورق سیاه ST37 در ساخت انواع مقاطع فولادی مانند لوله، قوطی پروفیل، میلگرد، تیرآهن و نبشی استفاده می‌شود. بعلاوه، از این نوع ورق در تولید لوازم خانگی مانند یخچال، لباسشویی، ورق پانچ و صفحات مشبک، بدنه خودرو و مانند آن نیز بهره‌برداری می‌شود.

از زاویه‌ای دیگر، رشد و توسعه سریع صنعت در حوزه لوازم خانگی و خودرو نیاز روزافزونی را به این ماده مفید ایجاد می‌کند که ما را وا می‌دارد بیشتر به آن بپردازیم و با آن آشنا شویم. در کل، همه فولادهای کربنی مستعد زنگ زدگی هستند که آنها را برای استفاده در طیف گسترده ای از کاربردهای نهایی نامناسب می‌کند. به طور کلی، اگر به دنبال فلزی ارزان قیمت هستید، فولاد کربنی عالی است، اما عموماً برای عملیات تولید با کیفیت یا با دقت بالا مناسب نیست.

برای کاربردهایی که حفاظت در برابر خوردگی حیاتی است، فولاد کربنی را می‌توان رنگ آمیزی یا گالوانیزه کرد. فولاد با شستشوی اسیدی و سپس فرو رفتن در حمام روی مذاب گالوانیزه می‌شود. روی یک لایه در قسمت بیرونی فولاد تشکیل می‌دهد و زمانی که در معرض هوا یا رطوبت قرار می‌گیرد ابتدا خورده می‌شود. گالوانیزه کردن طول عمر قطعات فولادی را بهبود می‌بخشد، اما در فولاد کربن سیاه استفاده نمی‌شود، زیرا لایه اکسید از قبل از فولاد محافظت می‌کند.

سازه‌های دریایی و ورق سیاه

ورق سیاه به دلیل سهولت تولید، دامنه وسیع خواص مکانیکی، سهولت اجرا و معمولاً کمترین هزینه اولیه، به طور گسترده در سازه‌های آبی یا مجاور آب دریا مورد استفاده قرار می‌گیر‌د. با این حال، انواع دیگر فولادهای کربنی در محیط‌های دریایی بسیار مستعد خوردگی‌اند و از این رو به نوعی به کنترل خوردگی نیاز دارند. نرخ خوردگی تحت تأثیر برهمکنش پیچیده عواملی است که از جمله آن‌ها می‌توان به دما، عمق، سرعت جریان و فعالیت میکروبیولوژیکی اشاره کرد.

مقاومت فولاد st37 برای چیست

دلیل اصلی مقاومت فولاد st37 این است که این محصول تحت عمل فرآیند حرارتی قرار می‌گیرد. هرچقدر فرآیند دمادهی و حرارت دادن فولاد به منظور اشباع شدن فولاد خالص در محصول با کیفیت‌تر انجام شود، فولاد نهایی کم‌کربن‌تر و با کیفیت‌تر خواهد بود.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با فولاد‌های کم‌کربن و ورق st37 آشنا کنیم. ما در آیرومارت ارائه دهنده‌ی انواع خدمات و محصولات هستیم. اگر می‌خواهید به صورت روزمره از قیمت فولاد اطلاع بگیرید حتما ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید یا به وبسایت ما به آدرس iromart.com سر بزنید. همچنین خدمات جوشکاری و برشکاری آیرومارت یکی از بهترین‌ها در بازار آهن تهران است. ما به سراسر کشور محصولات حوزه فولاد را که از بهترین برند‌ها تامین می‌شود صادر می‌کنیم. اگر می‌خواهید انواع ورق و لوله و غیره را از بهترین‌ برند‌های ایرانی خریداری کنید، می‌توانید از آیرومارت بخواهید تا نیازهای شما را در حوزه فولاد تامین کند. تنها یک تماس کوتاه با شماره 02145306 شما را به زنجیره خدمات و اعتماد آیرومارت متصل می‌کند. این را بدانید که رضایت شما دستور کار هر روز ماست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید