آموزش‌های محیط زیستی به پیش‌دبستانی‌ها می‌رسد

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۳۸
    کد خبر :606540

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره محیط زیست استان تهران از تدریس کتاب انسان و محیط زیست در مقاطع پیش دبستانی از سال تحصیلی ۹۸ خبر داد.

رضا شایسته در گفت و گو با یک برنامه رادیویی ضمن اشاره به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای آشنایی کودکان با محیط زیست خود اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما تهیه بسته ویژه مربیان پیش دبستانی است. با ارائه این بسته ویژه و آموزش‌های لازم به مربی‌های پیش‌ دبستانی، مربیان از سال تحصیلی ۹۸ موظف به انتقال مفاهیم زیست‌محیطی قابل درک به کودکان هستند.

وی ادامه داد: قرار است که کتاب انسان و محیط زیست که کتاب پایه یازدهم است و در سال ۱۳۹۷ تدوین و تدریس شد از ابتدای سال تحصیلی ۹۸ نیز در مقاطع پیش دبستانی تدریس شود.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست در مناسبت‌های مهم زیست محیطی مانند زمین پاک، هفته محیط زیست، روز جهانی بدون پلاستیک، هفته هوای پاک در مدارس حضور می‌یابند، گفت: این کارشناسان با برگزاری مسابقات نقاشی، دوچرخه‌سواری و اهدای جوایز مختلف، دانش آموزان را با مفاهیم زیست محیطی آشنا می‌کنند.

به گزارش ایسنا،شایسته با بیان اینکه آشنایی افراد با محیط زیست صرفا با یک کتاب ممکن نیست، تأکید کرد: موضوعات زیست محیطی باید در قالب کتاب‌های مختلف در مدارس و حتی دانشگاه‌ها تدریس شوند.

وی در پایان از همکاری‌های آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی با سازمان حفاظت محیط زیست ابراز خرسندی و از شهروندان در خواست کرد که در کنار مسئولان، نسبت به محیط زیست خود احساس مسئولیت کنند و به عنوان همیار محیط زیست فعالیت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید