ایجاد ۹۷ هزار شغل برای مددجویان در ۹ ماهه سال جاری

    کد خبر :664508
ایجاد ۹۷ هزار شغل برای مددجویان در ۹ ماهه سال جاری

رئیس کمیته امداد از ایجاد ۹۷ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: پایدارسازی و تثبیت درآمد مددجویان از محل طرح‌های اشتغال، در اولویت کمیته امداد است.

 

سیدمرتضی بختیاری در نشست سراسری مدیران کمیته امداد، اشتغال را از مولفه‌های اصلی توانمندسازی مددجویان برشمرد و افزود: حمایت از مددجویان مجری طرح‌های اشتغال تا زمان پایدارسازی طرح‌ها و رسیدن به درآمد با ثبات ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه ایجاد ۱۷۰ هزار شغل برای مددجویان در سال جاری پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۱۶ هزار طرح اشتغال برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانکها معرفی شده است، که در صورت به نتیجه رسیدن آنها، تعداد مشاغل ایجاد شده تا پایان سال به بیش از ۲۰۰ هزار شغل می‌رسد.

 

رئیس کمیته امداد ساخت مسکن برای مددجویان را از دیگر زمینه‌های توانمندسازی مددجویان دانست و اضافه کرد: امروز ساخت مسکن تبدیل به یک شاخص برای کمیته امداد شده است و همه با هم باید تلاش کنیم با اتمام مسکن مددجویان سیل‌زده، این جایگاه برای کمیته امداد حفظ شود.

 

بختیاری به موضوع درمان مددجویان اشاره کرد و گفت: درمان مددجویان کمیته امداد باید همانند دیگر اقشار جامعه و با شرایط یکسان انجام شود و فرآیند ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد نباید تفاوتی با خدمات دیگر بیمه‌شدگان داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه تحکیم خانواده در راس برنامه‌های کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: حمایت از تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، ارائه کمک هزینه ازدواج و جهیزیه و دیگر خدمات، در راستای حفاظت و حمایت از حریم خانواده انجام می‌شود که باید تلاش کنیم هزینه تمام‌شده خدمات ارائه شده به مددجویان کاهش یابد.

 

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، رئیس کمیته امداد بر تنوع‌بخشی و استفاده از روش‌های نوین برای جلب مشارکت‌های مردمی و خیران اشاره کرد و افزود: حدود ۵۳ درصد اعتبارات کمیته امداد از محل کمک‌های مردم نیکوکار است و برای افزایش این رقم، باید ظرفیت‌های مردمی را بیشتر فعال کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید