آشنایی با کراس اوور منحصربفرد KMC X5

    کد خبر :1003853

شرکت کرمان موتور درنظر دارد بزودی کراس اوور KMC X5 را به عنوان یک کراس اوور 5 سرنشینه راهی بازار کند. خودرویی که طراحی پیچیده و خاصی برای آن در نظر گرفته شده که در نگاه اول متفاوت از سایر خودروها به چشم می‌خورد.

بازتاب-این محصول همان جک JS5 بوده که با ظاهری متفاوت راهی خیابان‌های کشور خواهد شد. در هر صورت قصد داریم در این مطلب بیشتر با KMC X5 جدید آشنا شویم، خودرویی که ظاهر و باطن خاصی دارد.

KMC X5

طراحی بیرونی

کی ام سی X5 یک کراس اوور خاص در طراحی بوده که چراغ‌های جلو بزرگی برای آن در نظر گرفته شده است. این چراغ‌ها شامل یک چراغ بزرگ در قسمت پایین شده که به عنوان چراغ جلو اصلی محسوب می‌شود و در سوی دیگر خطوط باریکی هم این چراغ‌ها را احاطه کرده و ظاهر جلو را منحصربفرد ساختند.

X5 جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای داشته و لوگو KMC نیز در جلو کاپوت نمایان است. جک سعی کرده این محصول را به شکلی طراحی کند که جلوه ظاهری متفاوتی نسبت به سایر رقبا در بازار دارد.

در نمای جانبی شباهت فاحشی به S5 فعلی داشته و در واقع همان S5 با نمای عقب و جلو متفاوت محسوب می‌شود. در عقب نیز چراغ پیوسته‌ LED را می‌توان مشاهده کرد که بر جذابیت ظاهر خودرو افزوده است. سپر عقب خودرو شامل چراغ راهنما شده و یک چراغ یکپارچه با اسپویلر هم بالای شیشه عقب به چشم می‌خورد.

ابعاد این کراس اوور 4505 طول، 1850 عرض، 1698 ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن هم به 2660 میلیمتر می‌رسد. وزن این کراس اوور بیش از 1440 کیلوگرم بوده و نسبت به رقبا چندان سنگین نیست.

طراحی داخلی

 KMC X5

یکی از بزرگ‌ترین تغییر در این مدل نسبت به S5، فضای کابین آن است که به شدت مدرن و پیشرفته به نظر می‌رسد. KMC X5 همچون خودروهای مدرن امروزی نمایشگر بزرگی در وسط کنسول داشته و فرمان آن نیز نسبت به مدل قبلی جذاب و جدید شده است.

این خودرو در فضای کابین دارای تریم چرم، پلاستیک و کروم بوده تا جلوه بهتری پیدا کرده و حس کیفیت بالا را به مخاطب ارائه دهد. برای انتخاب دنده باید از جوی استیک دایره‌ای استفاده کرد که بیشتر در خودروهای الکتریکی و جدید شاهد آن هستیم.

علاوه بر نمایشگر دیجیتالی وسط کنسول، باید به کلاستر دیجیتالی هم اشاره کرد که امروزه در بیشتر خودروهای جدید یافت می‌شود. بنابراین باید طراحی داخلی KMC X5 را نسبت به برادر خود S5 بسیار پیشرفته و جذاب‌تر دانست.

همچنین متریال بهتری توسط جک در این مدل به کار گرفته شده تا تجربه سواری لذت بخشی ارائه دهد.

مشخصات فنی

KMC X5

کی ام سی ایکس 5 به پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ 1499 سی سی 174 اسب بخاری مجهز شده که از قابلیت توربوشارژ بهره می‌برد. این موتور با گیربکس شش سرعته خودکار همراه شده که از نوع دوکلاچه تلقی می‌شود.

همچنین باید به گشتاور 251 نیوتن متری هم اشاره کنیم. حداکثر سرعت ایکس 5 به 170 کیلومتر برساعت رسیده و به سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل جلو مجهز شد. مصرف سوخت این کراس اوور جدید جک به 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد.

متاسفانه مشخص نیست این مدل چه زمانی عرضه خواهد شد و انتظار داریم تا عید 1403 به بازار برسد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید