آشنایی با روش های درمان میگرن

    کد خبر :973256

همه افرادی که با بیماری میگرن سر و کار دارند، با یک چالش خیلی بزرگ رو به رو هستند. درمان قطعی میگرن، چالشی است که این بیماران به دنبال آن هستند تا از دردهای طاقت فرسایی که هر روز با آن درگیر هستند، راحت شوند.

بیماری میگرن یکی از بیماری‌های رایج در میان مردم بوده که ممکن است باعث شود فرد تا مدت‌ها از کارهای روزمره خود باز مانده و حتی مجبور شود تمام مدت را در تخت خود بگذراند. خیلی از افراد برای اینکه کمتر با این درد دست و پنجه نرم کنند، از روش‌های موثر فیزیوتراپی سر و گردن استفاده می‌نمایند. در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با این بیماری و درمان قطعی میگرن آشنا کنیم تا از این درد اذیت کننده راحت شوید. شما می‌توانید از طریق این لینک (https://berjismed.com/head-and-neck-physiotherapy) با فیزیوتراپی سر و گردن، نحوه انجام آن و تمرینات مربوطه بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با بیماری میگرن

یکی از بیماری‌های شایع در قسمت سر، میگرن است. این بیماری است که در آن بیمار به سردردهای بسیار شدید، تکرار شونده و مدت دار دچار می‌شود. زمانی که قطر رگ‌های خونی در سر به صورت ناگهانی و موقت تغییر می‌کند، این درد آغاز می‌شود.

این بیماری در اثر قرار گرفتن در نور، احساس بوی شدید و آزاد دهنده، شنیدن صدای آزار دهنده، فعالیت بدنی شدید و ناگهانی و … عود کرده و بیمار را اذیت خواهد کرد. اینکه چه زمانی بیمار از این درد رها خواهد شد مشخص نبوده و می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت و یا حتی چند روز طول بکشد.

شاید فکر کنید میگرن نمی‌تواند خیلی به بیمار فشار وارد کرده و سردرد چیزی نیست که نگران کننده باشد ولی باید بگوییم که در لیست بیماری‌های ناتوان کننده، میگرن در رتبه 6 قرار دارد.

درمان قطعی میگرن

متاسفانه بیماری میگرن دارای درمان صد درصدی نبوده و تمامی راه کارهایی که برای درمان آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای کاهش درد و یا افزایش زمان بین دفعات وقوع این بیماری است.

طبیعتا تحمل سردردی جزئی خیلی راحت‌تر از حالتی است که نتوانید از شدت درد از جای خود بلند شوید و یا حتی چشمان خود را باز کنید. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که تصمیم داریم در ادامه درمان قطعی میگرن را بیان کنیم.

درمان میگرن به کمک فیزیوتراپی

همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم، خیلی از افراد روش‌های فیزیوتراپی را برای بهبود این درد استفاده می‌کنند. یکی از بهترین روش‌ها این است که برای خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی اقدام نمایید تا در منزل بتوانید این تمرین‌ها را انجام داده و درد خود را کاهش دهید.

برای خرید دستگاه فیزیوتراپی برجیس اینجا کلیک کنید.

بهترین دارو برای درمان میگرن

داروهای زیادی وجود دارند که به عنوان مسکن عمل کرده و در درمان قطعی میگرن به شما کمک خواهند کرد. این داروها دوزهای مختلفی داشته و هر کدام می‌توانند تا حد مشخصی از درد را درمان نمایند.

قرص نورتریپتیلین، قرص اورلپت، قرص توپیرامات، قرص ایندومتاسین، قرص آوا میگرن، قرص میگراستاپ، قرص آکسار و قرص ساندو میگرن را می‌توانیم به عنوان بهترین داروها برای درمان قطعی میگرن معرفی کنیم.

برای درمان میگرن چه بخوریم

خورد و خوراک و رژیم غذایی یکی دیگر از موضوعات مهم در درمان قطعی میگرن است. طبیعتا غذاهای سنگین می‌توانند باعث بروز نشانه‌های این بیماری شده و در عوض مواد غذایی مانند شاه ماهی، ماهی سالمون، دانه کدو تنبل، اسفناج، زنجبیل، بادام‌، بادام هندی، ساردین، آنچوی، شلغم، آجیل برزیلی، کلم پیچ، شکلات تلخ و آووکادو می‌توانند به بهبود بیماری شما کمک کنند.

بهتر است حتما مواد غذایی ذکر شده را در برنامه غذایی هفتگی یا حداقل ماهانه خود قرار دهید تا بتوانید به درصد چشم گیری از سلامتی دست پیدا کنید.

درمان قطعی میگرن در طب سنتی

درمان قطعی میگرن در طب سنتی نیز آورده شده است. این طب در واقع تلاش می‌کند تا سبک زندگی شما را تغییر داده و روند مثبتی را برای افزایش میزان سلامتی شما ایجاد کند. برای مثال رژیم غذایی که در بخش قبلی روی آن تاکید کردیم، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در طب سنتی برای درمان قطعی میگرن آورده شده است.

یکی دیگر از روش‌هایی که در این روش آورده شده است، هیدراته نگه داشتن بدن است. شما باید در طول روز میزان مشخصی آب مصرف کنید. زمانی که آب کافی و مناسب را به بدن خود برسانید، می‌تواند از ایجاد سردرد ناشی از میگرن جلوگیری کنید.

مصرف کافئین یکی دیگر از توصیه‌هایی است که در طب سنتی برای برطرف کردن میگرن انجام شده است. نوشیدن یک فنجان قهوه می‌تواند به شما کمک کند تا علاوه بر داشتن انرژی کافی در طول روز، سردرد کمتری را تجربه کنید.

خواب راحت نیز تاثیر زیادی در سلامت شما دارد. کم خوابی یا بد خوابیدن به صورت معمول ممکن است سردردهایی را حتی برای افرادی که به میگرن دچار نیستند، ایجاد کند. اگر شما میگرن دارید بهتر است به استراحت خود توجه خیلی زیادی نشان داده و در محیط ساکت و تاریک به استراحت بپردازید. خوابیدن در راس ساعت مشخص نیز می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند.

درمان میگرن با نمک

آخرین ترفندی که در این مطلب برای درمان قطعی میگرن معرفی می‌کنیم، استفاده از نمک می‌باشد. مصرف یک لیوان آب که در آن چند قاشق آب لیموی تازه به همراه نمک ریخته باشید، می‌تواند در تسکین درد شما به صورت فوق العاده‌ای عمل کند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. shayan گفت:

    میگرن من خیلی اذیت می کنه. امیدوارم روش های درمان میگرنی که شما توضیح دادید بتونه کمکم کنه.

دیدگاهتان را بنویسید