چگونه ایرلاین ها تاخیر در پرواز را جبران می کنند؟

    کد خبر :880568

 

با این که ایرلاین ها سعی می کنند تا پروازها به موقع انجام شود، اما تاخیر در ساعت پروازها گاهی اجتناب ناپذیر است. بنابراین برخی از مسافرانی که تجربه خرید بلیط هواپیما را داشته اند، تاخیر در پرواز را تجربه کرده اند. ممکن است تاخیر تا چند دقیقه چندان تفاوتی در برنامه ریزی سفر شما به وجود نیاورد اما اگر این تاخیر چندین ساعت باشد، می تواند کلاف کننده شود به طوری که مسافران از سفر خود منصرف شوند!

یکی از حقوق مسافران، اطلاع از قوانین مرتبط با تاخیر پروازها می باشد. با اطلاع کامل از این موضوع مسافران بهتر می توانند تصمیم بگیرند.

قوانین ایرلاین ها درباره تاخیر پروازها

شرکت های هواپیمایی موظفند تاخیر در پرواز را مدتی قبل به اطلاع مسافران برسانند. چنانچه تأخیر تا دوساعت باشد، از مسافران پذیرائی می شود که مشروط به داشتن زمان کافی برای پذیرایی می باشد. درصورتی که تأخیر بیش از ۲ ساعت باشد و تا ۴ ساعت به طول بیانجامد، شرکت های هواپیمایی موظفند از مسافران پذیرایی کنند، امکان برقراری ارتباط تلفنی را برای آنها فراهم کنند و اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت‌های هواپیمائی را برای مسافران در صورت درخواست وی انجام دهند.

اگر تاخیر هواپیما بیشتر از ۴ ساعت شود، علاوه بر تمامی موارد بالا باید ایرلاین مربوطه نسبت به جبران خسارت به مسافران اقدام کند. پروازهایی که به دلیل شرایط جوی و یا اضطراری دچار تأخیر بیش از دو ساعت می شود، ایرلاین مربوطه علاوه بر پذیرائی نوع اول موظف به استرداد کامل وجه بلیط هواپیما می باشد.

اگر پروازی بیش از ۴ ساعت تاخیر داشته باشد، ایرلاین ها باید نسبت به پرداخت جریمه از پیش تعیین شده اقدام کنند.

حقوق مسافران در پرواز

اکثر مسافران اطلاعات دقیقی درباره حقوق خود ندارند و طبعا نمی دانند که در هنگام بروز مشکل چه واکنشی نشان دهند. ممکن است مسافران در صورت نداشتن اطلاعات کافی از رسیدن به حقوق خود محروم بمانند. بنابراین توصیه می شود در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی کسب کنید.

گم شدن چمدان و بار

یکی از مشکلاتی که ممکن است مسافران را درگیر کند، گم شدن چمدان و بار است. با وقوع چنین اتفاقی شرکت حمل کننده، موظف به جبران خسارت و تأمین رضایت مسافران است. در این شرایط باید مسافر قبل از ترک فرودگاه، گزارش مفقودی چمدان را به شرکت حمل کننده گزارش بدهد. مسافران می توانند حداکثر ظرف مدت ۲۱ روز مفقودی چمدان را کتبا به شرکت حمل کننده گزارش بدهد.

منع سفر

ممکن است برای برخی از مسافران پیش بیاید که در صورت خرید بلیط هواپیما، ایرلاین مربوطه به دلایل مختلف از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل آورد. در این صورت ایرلاین باید وجه بلیط را به مسافر بازگرداند و یک بلیط هواپیما رایگان در همان مسیر و کلاس پروازی به وی ارائه دهد.

ابطال پرواز توسط ایرلاین

ابطال پرواز نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که برنامه مسافران را تحت تاثیر قرار می دهد. از لحظه خرید بلیت تا یک هفته قبل از پرواز، ایرلاین موظف به استرداد کامل وجه بلیط می باشد.

در صورت ابطال پرواز از ۶ روز تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز، ایرلاین موظف به استرداد کامل وجه بلیط هواپیما و پرداخت خسارت است. در ماده 4 دستورالعمل حقوق مسافر در پروازهای هوایی در صورت بروز تاخیر در پرواز، نماینده ایرلاین باید به صورت حضوری و با کمال احترام تاخیر پرواز را اطلاع رسانی کند. حتی شرکت ھواپیمایی نسبت به اطلاع رسانی از طریق سیستم اطلاعات پرواز اقدام کند.

تغییر مسیر اجباری در طول مسیر

در صورت فرود هواپیما در فرودگاهی به غیر از مقصد مسافر شرکت هواپیمایی موظف است مسافر را به مبدا یا مقصد منتقل کند. انتقال مسافر به مبدأ توسط شرکت هواپیمایی مورد نظر صورت می گیرد و مبلغ بلیط بدون کسر جریمه به مسافر بازگردانده می شود.

خرید آنلاین بلیط هواپیما، حق مسافر است

برای انجام سفر هوایی رزرو بلیط هواپیما ضروری است اما گاهی پیش می آید که در روزهای شلوغ و پر متقاضی، تهیه بلیط هواپیما کار راحتی نیست. بنابراین بهتر است که مسافران با مراجعه حضوری به سایت های معتبر گردشگری بتوانند در کوتاه ترین زمان بلیط خود را خریداری کنند.

وب سایت های علی بابا، تیک بان، قاصدک، سفر مارکت و فلایتیو از جمله سایت های معتبری هستد که خدمات سفر را به صورت آنلاین در اختیار مسافران قرار می دهند. با مراجعه به هر کدام از آنها می توانید انواع بلیط هواپیما مانند بلیط چارتر، بلیط لحظه آخری و … را رزرو نمایید.

ارزان ترین بلیط هواپیما را از چه سایتی بخرید؟

سایت تیک بان به عنوان سایت معتبر خرید بلیط هواپیما آنلاین با دارا بودن سابقه ای درخشان و همکاری با ایرلاین های متعدد توانسته است تمامی مسیرها را پوشش دهی نماید. اگر به دنبال رزرو بلیط ارزان هواپیما هستید، تیک بان بهترین انتخاب است. این سایت با ارائه منصفانه ترین قیمت بلیط هواپیما شما را در تجربه سفرهای اقتصادی یاری می کند. کافیست به www.tikban.com مراجعه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید