شیر مخلوط حمام خود را متناسب با کاربرد مورد نظرتان انتخاب کنید!

    کد خبر :880732

استفاده از شیرآلات حمام با کیفیت و زیبا، علاوه بر ایجاد فضای خاص مورد نظر شما، می تواند کیفیت زندگی را نیز بالا ببرد! استحمامی لذتبخش بعد از یک روز سخت، بدون قطع و وصل شدن آب و پس از تنظیم بی دردسر دما و فشار آب، تنش روزمره را به سرعت از افراد دور خواهد کرد. یک شیر حمام استاندارد از به هدر رفتن آب نیز جلوگیری می کند و لذت صرفه جویی را به ارمغان می آورد. البته که نگهداری از شیرآلات حمام نیز در تداوم عملکرد صحیح و جلوگیری از فشار کم شیر اهرمی مؤثر است. شیر مخلوط حمام مدل های مختلفی دارد که کاربران با توجه به قیمت انواع شیر حمام و نیاز خود می توانند از میان آن ها انتخاب کنند. شیر دوش حمام از نظر ساختار داخلی به انواع اهرمی، دیجیتال و ترموستاتیک و از نظر محل نصب به انواع روکار و توکار تقسیم می شود.

آشنایی با انواع شیر مخلوط حمام

شیر حمام در واقع مهمترین بخش سرویس حمام محسوب می شود که سهولت کاربرد و کارایی آن یک مزیت بزرگ است. این نوع شیرآلات با نام شیر مخلوط حمام نیز شناخته می شود که در حقیقت نام دیگر شیرآلاتی است که قابلیت ترکیب آب سرد و گرم را دارد. قیمت شیر مخلوط حمام از رنج شیر حمام ارزان تا شیر حمام لوکس گسترده است و شما می توانید با توجه به شرایط و بودجه خود در زمان خرید شیر حمام تصمیم گیری کنید. برای مقایسه قیمت انواع شیر دوش حمام می توانید به صفحه شیر مخلوط حمام مراجعه نمایید.

شیر حمام از تجهیزات ساختمانی پر اهمیت در سرویس بهداشتی و حمام است که علاوه بر کاربرد و کیفیت، باید از نظر زیبایی نیز مورد بررسی قرار گیرد. شیر مخلوط حمام، مدل های مختلف توکار و روکار دارد که هر کدام مطابق با سلیقه و کاربرد مورد انتظار کاربران می تواند انتخاب مناسبی باشد. شیر دوش حمام می تواند از نوع کلاسیک قدیمی و دارای دسته های پیچی باشد و یا از نوع اهرمی. شیر اهرمی حمام از رایج ترین شیرهای حمام است و فشار آب و دمای آن به راحتی توسط یک دسته اهرمی تنظیم می شود. با پیشرفت تکنولوژی انواع شیرآلات حمام ترموستاتیک، دیجیتال و شیر حمام هوشمند نیز وارد بازار شده اند. قیمت شیر حمام با توجه به جنس، وزن، گارانتی، مکانیزم عملکرد و… متفاوت است.

شیر مخلوط حمام اهرمی

استفاده از شیرآلات اهرمی حمام (نسبت به شیرآلات کلاسیک) کارایی بیشتری دارد چرا که تنظیم دما و فشار آب را برای شما آسان‌تر می کند. معمولاً شیرآلات اهرمی عمر بالاتری نسبت به شیرهای کلاسیک دارد، مغزی  قدیمی شیرآلات کلاسیک را ندارد و در نتیجه کمتر دچار چکه کردن می‌شود و در صورت خرابی نیز تعمیر آن ساده تر است. قیمت شیر مخلوط حمام اهرمی مناسب است و در عین حال تنوع بسیار گسترده ای از رنگ و مدل را در میان انواع شیرآلات اهرمی می بینید. استفاده از شیر دوش حمام اهرمی برای کودکان و سالمندان راحت‌تر از استفاده از شیرهای کلاسیک است. اگرچه شیرالات اهرمی از نظر کارایی و جذابیت قابل مقایسه با شیرهای دیجیتال یا ترموستاتیک نیست اما در نوع خود کاربردی و اقتصادی محسوب می‌شود.

شیر مخلوط حمام دیجیتال

شیر حمام دیجیتال یا هوشمند،  به عنوان یکی از جدیدترین انواع شیرآلات حمام، در دکوراسیون و معماری مدرن امروزی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر ظاهر جذاب شیرآلات دیجیتال شما می توانید برنامه تعریف شده ای به آن بدهید. به طور مثال شیر دوش حمام دیجیتال درجه حرارت و فشار آب را با لمس یک دستور و به صورت خودکار به درجه و فشار آبی که کاربر قبلا تنظیم کرده است می رساند. از مزیت این شیرها مجهز بودن آنها به نمایشگر دیجیتال است که مشخصات آب خروجی بر روی آن درج می شود. این نوع شیرآلات با وجود قیمت بالا جذابیت منحصر به فردی دارد.

شیر مخلوط حمام ترموستاتیک

شیرآلات حمام ترموستاتیک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که درجه آب را در دمای تعریف شده توسط کاربر نگه می‌دارد و اجازه بالاتر رفتن دمای آب از این میزان را نمی دهد. مهمترین مزیت استفاده از این مدل شیرها خلاص شدن از شر سوختگی با آب جوش در حمام است. شما می‌توانید قبل از باز کردن شیر مخلوط حمام دمای مورد نظر خود را انتخاب کنید به این ترتیب جریان آب پس از رسیدن به دمای دلخواه شما گرم تر نخواهد شد.

شیر مخلوط حمام توکار

همانطور که ذکر شد انواع شیر مخلوط حمام به صورت روکار و توکار نصب می شود. بدنه شیرآلات روکار بر روی دیوار نصب می شود و علاوه بر دسته تنظیم دما و فشار آب، بدنه نیز بر روی دیوار قابل مشاهده است. اما در زمان نصب شیرآلات حمام توکار اتصالات، مغزی‌ها و … درون دیوار جای می‌گیرند و تنها اهرم و کاور شیر مخلوط حمام بر روی دیوار در دسترس است. شیرآلات  توکار با توجه به این که محیط حمام را مدرن و مرتب نشان می‌دهد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این، تمیز کردن دیوارهای حمام و بدنه شیرآلات در مدل های توکار راحت تر است چون جرم کمتری می بندد.  اما از آنجا که برای دسترسی به ساز و کار شیرهای توکار نیاز به شکافتن دیوار است باید بدانید که تعمیر یا تعویض آنها زحمت یک بنایی را بر دوش شما خواهد گذاشت.

برطرف کردن کم شدن فشار کم شیر اهرمی در حمام

مشکلاتی مانند کم شدن فشار شیر آب ارتباط چندانی با کیفیت شیرآلات خریداری شده ندارد. چنین موردی بیشتر به میزان املاح آب منطقه ای بستگی دارد که شیرآلات خود را در آنجا نصب کرده اید. شیر حمام نیز از این قاعده مستثنی نیست و در صورتی که املاح آب منزل شما زیاد باشد دیر یا زود نیاز به رسوب زدایی شیرآلات پیدا خواهید کرد. علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی متفاوت است و در این بخش به شایع ترین آن یعنی رسوب گرفتگی می پردازیم. جهت مطالعه عمیق تر در مورد فشار کم شیر اهرمی و راهنمای  رفع آن به مقاله علت کم شدن فشار اب شیر اهرمی مراجعه نمایید.

علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی ممکن است رسوب گرفتگی آبگرمکن و یا قطعات داخلی شیرآلات مانند پرلاتور، توری شیر پیسوار، توری کارتریج و یا سردوش باشد که در این حالت امکان برطرف کردن فشار کم شیر اهرمی و افزایش آن توسط شما وجود دارد. همچنین فشار کم آب در شیر اهرمی ممکن است ناشی از مشکلاتی در سیستم لوله کشی ساختمان و یا لوله های اصلی آب باشد که در این حالت بهتر است با تاسیسات کار و یا شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرید.

شایع ترین علت کم شدن فشار شیر اهرمی حمام

همانطور که گفتیم رسوب گرفتگی رایج ترین عامل کم شدن فشار شیر آب است که ممکن است در توری کارتریج شیر مخلوط حمام و یا در سر دوش رخ دهد. برای تمیز کردن توری کارتریج کافی است دسته اهرمی شیر حمام را خارج و پس از دسترسی به کارتریج توری آن را از رسوبات و یا ماسه تمیز کنید. جهت رسوب گیری سردوش می توانید کیسه ای را از محلول آب و سرکه سفید پر کرده و به مدت چند ساعت (بسته به میزان رسوب آب) به دور سر دوش ببندید و سپس آن را با مسواک تمیز و آبکشی کنید.

در این مقاله با انواع شیر حمام آشنا شدید و دانستید به آن شیر مخلوط حمام نیز گفته می شود چراکه قابلیت ترکیب آب سرد و گرم را برخلاف شیرآلات تکی (مثلاً آب سرد) دارد. هر نوع شیر دوش حمام برای کاربردی خاص مناسب تر است و شما بسته به این کاربرد، بودجه خود و طبیعتاً قیمت شیر مخلوط حمام می توانید از میان آن ها انتخاب کنید. نکته مهم دیگری که در این مقاله مطرح شد مربوط به نگهداری از شیرآلات پس از خرید است. یکی از رایج ترین مشکلاتی که باعث کاهش فشار شیر اهرمی از جمله شیر حمام می شود رسوب آب است. پس از یافتن علت کم شدن فشار آب شیر اهرمی می توانید با استفاده از ترفندهای ساده رسوب زدایی را انجام دهید و این مشکل را رفع کنید. شیر آلات کاویان یکی از تولیدکنندگان شیرآلات ایرانی با کیفیت است که در وب سایت خود تمام اطلاعات مورد نیاز شما جهت خرید شیرآلات، مقایسه قیمت شیرآلاتِ، نصب، نگهداری و تعمیر شیرآلات را به صورت تخصصی گردآوری و تدوین کرده است. بخش بلاگ این فروشگاه اینترنتی شیرآلات بهداشتی را از دست ندهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید