نقد و بررسی دیدگاه طب سنتی در مورد روغن آفتابگردان

    کد خبر :880314

فواید روغن آفتابگردان برای سلامتی

دانه‌های آفتابگردان از سر گل گیاه آفتابگردان برداشت می‌شوند. در حالی که خود دانه در یک پوسته راه راه سیاه و سفید قرار گرفته است، دانه های آفتابگردان سفید هستند و بافت لطیفی دارند. شما می توانید دانه ها را به خاطر طعم آجیلی متمایز و ارزش غذایی بالایی که دارند به صورت خام، برشته شده یا در غذاهای دیگر مصرف کنید. در غیر اینصورت استفاده از روغن این گیاه نیز اثر مطلوبی خواهد داشت.

فواید سلامتی روغن آفتابگردان از نظر طب سنتی

مطالعات مصرف تخمه و روغن آفتابگردان را با تعدادی از فواید سلامتی مرتبط می‌دانند، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا یا بیماری قلبی. تخمه های آفتابگردان همچنین حاوی مواد مغذی هستند که می توانند از سیستم ایمنی بدن شما حمایت کرده و سطح انرژی شما را افزایش دهند.

برخی از فواید روغن آفتابگردان برای سلامتی که در طب سنتی ذکر می‌شوند عبارت هستند از:

کاهش التهاب

برای کسانی که التهاب کوتاه مدت یا مزمن دارند، تخمه و روغن آفتابگردان می تواند فواید ضد التهابی داشته باشد. روغن آفتابگردان حاوی ویتامین E، فلاونوئیدها و سایر ترکیبات گیاهی است که می تواند التهاب را کاهش دهد. یک پژوهش نشان داده است که مصرف روغن و تخمه آفتابگردان و همچنین سایر دانه‌ها پنج بار یا بیشتر در هفته منجر به کاهش سطح التهاب می‌شود که از سوی دیگر عوامل خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن را کاهش می‌دهد.

نقش روغن آفتابگردان در بهبود سلامت قلب

اسید لینولئیک برای سلامت قلب

اسید لینولئیک، دیگر چربی غیراشباع موجود در روغن آفتابگردان است که می تواند برای سلامت قلب شما مفید باشد. انجمن قلب آمریکا مروری بر مطالعات و پژوهش ها انجام داده است و به این نتیجه رسیده که اسید لینولئیک خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد. پیشنهاد می شود که مصرف کنندگان 5 تا 10 درصد کالری خود را از اسید لینولئیک دریافت کنند. این به معنای حدود 100 تا 200 کالری در روز در یک رژیم غذایی 2000 کالری در روز است.

افزایش سطح انرژی

در حالی که سطوح بالای پروتئین موجود در تخمه آفتابگردان به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند، سایر مواد مغذی مانند ویتامین B و سلنیوم می توانند به شما کمک کنند تا انرژی لازم را داشته باشید. ویتامین B1 (همچنین به عنوان تیامین شناخته می شود) موجود در تخمه و روغن آفتابگردان می تواند به شما کمک کند غذا را به انرژی تبدیل کنید، که این انرژی می تواند شما را در طول روز فعال نگه دارد. همچنین سلنیوم می تواند جریان خون را افزایش دهد و اکسیژن بیشتری را به بدن شما برساند.

برخلاف چربی های اشباع شده که باعث می شود احساس بی حالی کنید، چربی های غیر اشباع که در روغن آفتابگردان موجود هستند، با کمک به تخلیه گلیکوژن به جریان خون از کبد به بدن انرژی می دهند. گلیکوژن نوعی قند است که باعث افزایش انرژی سریع می شود.

روغن آفتابگردان از نظر طب سنتی

روغن آفتابگردان سرشار از پروتئین و سرشار از چربی های سالم و همچنین آنتی اکسیدان هایی است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی را کاهش دهد.

همچنین یک منبع عالی برای موارد زیر است:

♦ ویتامین E

♦ ویتامین B1

♦ ویتامین B6

♦ آهن

♦ مس

♦ سلنیوم

♦ منگنز

♦ فلز روی

♦ پتاسیم

خواص روغن آفتابگردان

بیشتر روغن‌های گیاهی فاقد کلسترول هستند، و همچنین حاوی مقادیر کم چربی‌های اشباع‌شده و مقادیر زیادی چربی‌های غیراشباع چندگانه هستند. روغن آفتابگردان همیشه یک انتخاب سالم است زیرا سرشار از ویتامین E و چربی های امگا 6 است. نکته بسیار مهمی که اکثر مردم متوجه نمی شوند این است که در حالی که چربی های اشباع شده پلی برای سلامتی مفید هستند، ممکن است مقدار زیادی از آنها مفید نباشند. طبق گفته موسسه ملی تغذیه، بیش از 20 درصد از کالری روزانه یک فرد نباید از روغن ها و چربی های مرئی و نامرئی تامین شود. یک فرد بالغ به طور متوسط ​​به حدود 5 قاشق غذاخوری روغن در یک روز نیاز دارد.

یک قانون کلی در مورد استفاده از روغن این است که اگر روغن شروع به بخار شدن کند، برای مصرف نامناسب در نظر گرفته می شود. روغن آفتابگردان تصفیه شده کریتی به دلیل نقطه جوش بالا، انتخاب بسیار سالم تری است، به این معنی که مصرف کنندگان می توانند روغن را تا دمای مورد نیاز گرم کنند بدون اینکه نگران ناسالم شدن روغن برای مصرف باشند. به غیر از این، فواید دیگری نیز برای روغن آفتابگردان وجود دارد که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید. برخی از این فواید باورنکردنی روغن آفتابگردان در زیر ذکر شده است.

تاثیر روغن آفتابگردان در پوست

ویتامین A و E در روغن آفتابگردان به وفور یافت می شوند، این مورد به ارتقای سلامت پوست کمک می کند زیرا این ویتامین ها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند. آنها به خلاص شدن از شر باکتری های مولد آکنه و بازسازی سلول های آسیب دیده پوست نیز یاری می‌رسانند. روغن آفتابگردان بدون انسداد منافذ به راحتی جذب پوست می شود زیرا سبک و غیر چرب است. همچنین برای درمان پوست های حساس خشک استفاده می شود زیرا به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند.

حفاظت از مو

روغن آفتابگردان درخشندگی زیبایی به موهای خشک و وِز گونه می بخشد و همچنین آنها را نرم می کند. در حقیقت به عنوان یک حالت دهنده عمل می کند زیرا بافت بسیار سبکی دارد. برای موهای نرم و ابریشمی می توان هفته ای یکبار روی پوست سر آن را ماساژ داد.

تقویت سیستم ایمنی

روغن آفتابگردان موانع غشای سلولی را تقویت می کند که ورود باکتری ها و ویروس ها به بدن را سخت تر می کند و همچنین به عنوان منبعی غنی از آنتی اکسیدان شناخته شده است. سیستم ایمنی را تحریک می کند و توانایی بدن را برای مبارزه با بیماری های مختلف افزایش می دهد. روغن آفتابگردان حاوی آنزیم های مختلفی است که برای عملکرد سالم بدن مورد نیاز است و همچنین حاوی پروتئین است که به ساخت و ترمیم بافت ها کمک می کند.

روغن آفتابگردان تصفیه شده کریتی، بهترین روغن آفتابگردان با کیفیت موجود در بازار است که تمام مواد مغذی موجود در روغن پخت و پز ایده آل را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. با نقطه جوش بالای آن، تجربه پخت و پز با روغن افزایش می یابد زیرا مصرف کننده نگران گرم شدن بیش از حد روغن نیست که آن را برای مصرف نامناسب و ناسالم می کند.

اما باید دقت کنید که روغن آفتابگردان طبیعی و سالم تهیه نمایید. فروشگاه طارومیس بهترین فروشگاه برای خرید روغن آفتابگردان اصل و انواع روغن های خوراکی با بهترین کیفیت است؛ درست است که فواید و خواص روغن زیتون به عینه برای شما بازگو شدند، اما مهم است که آن را از کجا خریداری نمایید تا تمام خواص ذکر شده را حامل باشد. پیشنهاد ما به شما طارومیس است چرا که این فروشگاه با بیش از ۶۰ سال سابقه در زمینه صنعت تولید مواد غذایی همواره در عرصه کاری خود جزو بهترین ها بوده است.

همانطور که اهمیت روغن آفتابگردان بیان شد مصرف آن در زندگی روزمره افراد نقش مهمی را ایفا می‌کند و می‌تواند سبب سلامتی و افزون انرژی شما گردد. لذا خرید این روغن و مصرف آن به یکی از اهداف سلامتی بدل می‌شود.

 

☑ این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید