چیزهایی از دبی که نمی دانستید

    کد خبر :870711

دبی یکی از مقاصد محبوب گردشگری در دنیاست که هر ساله تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا به آن سفر می کنند. خرید بلیط هواپیما دبی مهمترین مساله ای است که مسافران با آن مواجه هستند. از آنجایی که دبی به جاذبه های گردشگری خود معروف است، علاقه مندان زیادی دارد که قصد سفر به آن را دارند. اما دبی علاوه بر این ها حقایق جالبی نیز دارد که شما چیزی درباره آن نشنیده اید.

اگر قصد سفر به دبی را دارید، توصیه می شود تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از حقایق دبی کسب کنید. این متن فقط 4 دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص می دهد.

دبی، شهری با سریع ترین رشد اقتصادی

دبی جزیره ای کوچک در آبهای گرم خلیج فارس است که آهنگ رشد سریع آن جهان را حیرت زده کرده است. این شهر در مدت زمان کوتاهی در بسیاری از زمینه ها به سرعت رشد کرده و به موفقیت های بزرگی رسیده است.

این منطقه بیابانی با آب و هوای گرم توانسته است با ساخت مصنوعات متنوع، ساختمان های بلند و مراکز لوکس و عجیب تعداد زیادی از علاقه مندان به سقفر را به خود جذب کند. به طوری که میزان درآمد آن از طریق جذب گردشگر رقم بسیار بالایی را در بر می گیرد. اقتصاد دبی بر پایه صنعت نفت و توریست بنیان گذارده شده است. به همین جهت روز به روز بر تعداد خریداران بلیط دبی افزوده می شود.

برج الخلیفه دبی، بلندترین سازه دبی

بلندترین سکوی بازدید جهان، در این برج قرار دارد. این برج با الهام از گل هایمنوکالیس با تلفیقی از معماری اسلامی توسط شرکت آمریکایی SOM ساخته شد.

در برج خلیفه 1000 واحد آپارتمان در 163 طبقه قرار گرفته است. برج از نمای شیشه ای زیبایی ساخته شده است که ۲۴٬۳۴۸ قطعه شیشه آن را تشکیل داده اند. 2 تا 3 ماه زمان برای تمیز کردن این شیشه ها لازم است. تمیزکاری این شیشه ها توسط شیارهایی که در طبقات ۴۰٬۷۳ و ۱۰۹ می باشد، صورت میگیرد. کابل های مخصوصی مخزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی را در جهت های مختلف حمل می کنند. هزینه‌ ورودی این برج از ۱۲۵ تا ۳۰۰ درهم می باشد. برای تماشای برج خلیفه توصیه می شود بلیط ارزان دبی را از سایت های معتبر رزرو کنید.

دبی یکی از هفت امارتی است که «امارات متحده‌ی عربی» را تشکیل می دهد. در سال ۱۹۷۱ از هفت امارات به نام‌های شارجه، دبی، ابوظبی، عجمان، فجیره، راس الخیمه و القوین، کشور جدیدی به نام امارات متحده عربی ساخته شد که هر کدام از آنها توسط پادشاه مستقل اداره می‌ گردد. دبی و ابوظبی در حوزه ملی حق وتو دارند.

تنها 10 درصد جمعیت دبی بومی هستند

اگر قصد خرید بلیط دبی و سفر به این کشور جذاب را دارید، باید بدانید که بیشتر ساکنان دبی را مهاجران تشکیل می دهند. از جمعیت 3 میلیون نفری دبی در حدود 85 درصد آن را مهاجرانی از کشورهای آسیایی مانند هند با بیشترین درصد، فیلیپین، پاکستان و بنگلادش دبی تشکیل می دهند.

دبی چهارمین مقصد گردشگری در جهان است

هر ساله گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما دبی به این کشور دوست داشتنی سفر می کنند. صنعت گردشگری مهم‌ترین اساس درآمدزایی و ارزآوری برای دولت محسوب می شود. این کشور در سال 2015 رتبه چهارم را از نظر جذب گردشگر به خود اختصاص داد.

آمار جرم و جنایت در دبی کم است

دبی به علت قوانین سختگیرانه ای که دارد،میزان جرم و جنایت را به طرز چشمگیری کاهش داده است. به طور مثال پوشیدن لباس بدن نما و غیر متعارف در مکان های عمومی دبی ممنوع می باشد.

اگر قصد دارید به دبی سفر کنید، خیالتان از امنیت آسوده باشد. چرا که می توانید بلیط دبی را به منظور تجربه سفری ایمن خریداری کنید.

بلندترین هتل های جهان در دبی هستند

در کل دنیا 10 هتل بسیار مرتفع وجود دارند که از این تعداد 7 هتل بلند در دبی قرار دارد! «برج العرب» سومین هتل بلند جهان می باشد که یکی از لوکس ترین هتل های دبی نیز می باشد. این هتل نمایی شبیه به یک قایق دارد و جالب است بدانید تنها هتل 7 ستاره در دنیا می باشد که دکوراسیون داخلی آن با طلا تزیین شده است! هتل برج العرب در یک جزیره‌ی مصنوعی احداث شده است که فاصله زیادی با جمیرا ندارد.

توصیه می شود در هنگام رزرو بلیط دبی، هتل خود را نیز رزرو نمایید. برای رزرو هتل دبی می توانید به سایت های معتبر گردشگری مراجعه کنید.

سریعترین ماشین های جهان متعلق به پلیس دبی است

پلیس دبی، از اتومبیل هایی مانند بوگاتی، فراری اف اف و لامبورگینی استفاده می کند و بودجه بالایی را برای این کار اختصاص می دهد. شاید باورش کمی سخت باشد که پلیس دبی سریعترین و گرانترین اتومبیل های جهان را در اختیار دارد. بنابراین جنایتکاران نمی توانند به راحتی متواری شوند!

 بزرگترین زنجیر طلای جهان را در دبی ببینید!

گردشگران زیادی از دیدن عابر بانک هایی که در دبی طلا می فروشند، شگفت زده می شوند. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید طولانی ترین زنجیر طلای جهان به طول ۴.۲ کیلومتر در دبی ساخته شده است. ۲۲ کیلوگرم طلا در ساخت این زنجیر استفاده شده است. دبی به شهر طلا نیز معروف است و فروشگاههای طلا فروشی زیادی در این شهر وجود دارد.

برای سفر به دبی و بازدید از جاذبه های شگفت انگیز و عجیب می توانید بلیط چارتر دبی را از معتبرترین سایت های گردشگری خریداری کنید. شگفتی های دبی به همین ها ختم نمی شود. این شهر جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که ارزش خرید بلیط هواپیما دبی و هزینه کردن را دارد.

خرید بلیط دبی از کدام سایت ها بهتر است؟

در سطح کشور سایت های متعددی وجود دارند که توانای ارائه بلیط دبی را به صورت آنلاین دارند. اما اگر قصد به دبی را دارید از بهترین سایت ها بلیط خود را رزرو کنید. بهتر است بدانید که سایت های علی بابا، تیک بان، قاصدک، سفر مارکت و مستر بلیط از جمله سایت های معتبری هستند که خدمات سفر را به صورت آنلاین ارائه می دهند.

چرا بلیط دبی را از تیک بان بخریم؟

سفر به دبی در بین ایرانیان بسیار پرطرفدار است. به همین جهت افراد زیادی به دنبال خرید بلیط دبی هستند.  تیک بان یکی از بهترین سایت ها برای خرید بلیط ارزان دبی می باشد. اگر قصد سفر به این کشور توریستی دارید، فقط کافیست www.tikban.com را جستجو کنید.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. عبدالله زمانی گفت:

    سلام
    مطلب بسیار مفیدی بود مخصوصا در مورد پلیس دبی

دیدگاهتان را بنویسید