پراید هاچ بک محبوب کیا برقی شد

    کد خبر :1096758
پراید هاچ بک محبوب کیا برقی شد

کیا در سال 2024 به 80 سالگی رسید و این خودروساز با مدرن کردن بخشی از محصولات نوستالژی خود جشن گرفت.

بازتاب-کیا انگلستان هدیه ویژه‌ای را آماده کرده، یک پراید LX مدل 1993 را از مجموعه میراث خود بیرون آورده، موتور 1.3 لیتری بنزینی را حذف  و یک باتری و دو موتور الکتریکی را نصب کرده و در عین حال گیربکس پنج سرعته دستی اصلی هاچ بک را حفظ کرده است. خودروی برقی قانونی جاده‌ای دو بسته باتری 10 کیلووات ساعتی دارد. یکی زیر کاپوت می‌نشیند، در حالی که دیگری زیر قسمت بار عقب قرار دارد و در عین حال توزیع وزن را بهبود می‌بخشد، حدود 44 پوند اضافه می‌کند.

پراید هاچ بک محبوب کیا برقی شد

تک موتور الکتریکی چرخ‌های جلو را از طریق جعبه دنده پنج سرعته به حرکت در می‌آورد که الکتروژنیک با یک کلاچ جدید دارای کارایی بالا دوباره کار کرد تا قدرت افزایش‌یافته را در خود جای دهد. پراید هاچ بک برقی دارای سه حالت Eco، Sport و Auto است. Eco برد را به حداکثر می‌رساند و تا 190 کیلومتر را ارائه می‌دهد. کیا آن را به گونه‌ای طراحی کرده که ویژگی‌های رانندگی پراید اصلی بنزینی را تقلید کند و خروجی آن را به 60 اسب بخار و گشتاور 87 پوند فوت محدود کرد. می‌تواند در 11.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

پراید هاچ بک محبوب کیا برقی شد

حالت اسپرت، تمام قدرت پراید را آزاد می‌کند و به 107 اسب بخار و 173 پوند فوت می‌رسد. این 77.7 درصد اسب بخار بیشتر و 99.2 درصد گشتاور بیشتر از موتور 1.3 لیتری چهار سیلندر پراید است که فقط 60 اسب بخار قدرت داشت. پیشرانه الکتریکی به این هاچ بک کمک کرده تا در 8.0 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. راننده با جابجایی گیربکس به حالت سوم و تعویض انتخابگر حالت راننده، Auto را به کار می‌گیرد. این پراید را به یک خودروی الکتریکی با احساس معمولی و واکنش ترمز احیا کننده قوی‌تر تبدیل می‌کند. این حالت قدرت خروجی را به 75 درصد کل محدود می‌کند در حالی که حداکثر سرعت را به دلیل نسبت گیربکس و محدودیت دور موتور در دقیقه محدود می‌سازد.

پراید هاچ بک محبوب کیا برقی شد

کیا رنگ بیرونی را از Kingfisher Blue اصلی به White Pearl تغییر داد، رنگی که در کیا EV3، EV6 و سایر خودروهای برقی دیده می‌شود. چراغ‌های جلو و عقب نیز ارتقا یافته‌اند. در داخل، پراید کلاستر را حفظ می‌کند و الکتروژنیک نشانگر سوخت را به یک شارژسنج باتری تغییر می‌دهد. این خودرو دارای یک فضای داخلی خاکستری است که کیا آن را با حاشیه سبز لیمویی روی صندلی‌ها و کفپوش‌ها مدرن‌سازی کرده، رنگی که در کیا EV6 GT با کارایی بالا استفاده شده است.

کیا انگلستان قصد دارد معیارهای عملکرد پراید EV را تأیید کند، بنابراین به زودی خواهیم فهمید که نسخه الکتریکی شده در کنار نسخه اصلی 30 ساله چقدر بهتر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید