کیا EV5 جانشین برقی اسپورتیج از راه رسید

    کد خبر :1017722
کیا EV5

شرکت کیا موتورز در جریان نمایشگاه چنگدو از کیا EV5 برقی رونمایی به عمل آورد. این مدل نسخه تولیدی کانسپت EV5 بوده و با طراحی آینده‎‌نگرانه از راه رسید.

بازتاب- کیا EV5 برای جوانان و خانواده کم جمعیت طراحی شد. کراس اوور برقی که در نسخه پایه با پیشرانه 215 اسب بخاری به فروش می‌رسد. این کراس اوور در بیشتر جهات شباهت فاحشی به نسخه کانسپت دارد و در برخی موارد محدود تفاوتی به چشم می‌خورد.

در بخش ابعاد باید به طول 4615 میلیمتری و فاصله بین دو محور 2500 میلی‌متر می‌رسد. با چنین ابعادی EV5 کراس اوور کامپکت بوده و مشابه اسپورتیج. کیا علاوه بر طراحی بیرونی چشم نواز، کابین را هم مدرن و با فناوری‌های روز همراه ساخته است. شرکت کره‌ای از متریال سازگار با محیط زیست در ساخت کابین داخلی بهره گرفت.

 

کیا EV5

 

در پشت فرمان دو نمایشگر لمسی بزرگ یکی برای کلاستر و دیگری برای سیستم سرگرمی تدارک دیده شده که هر یک 12 اینچی هستند. در قسمت زیرین نمایشگر لمسی، شاهد دریچه تهویه هوا هستیم و اطراف این دریچه‌ها کلیدهای فیزیکی و لمسی تعبیه شد. در کنسول وسط دو پورت USB-C، پد شارژ بی سیم گوشی، دو جالیوانی و محفظه کوچک تعبیه شد.

یکی از نکات جالب صندلی‌های جلو، پیوستگی دو صندلی جلو بوده که حالتی نیمکت به صندلی بخشید. افراد می‌توانند در زمینه سیستم نورپردازی داخلی از میان 64 رنگ مختلف یک مورد را انتخاب کنند.

 

کیا EV5

 

این کراس اوور برقی برروی پلتفرم E-GMP قرار گرفته و مدل بازار چین با پیشرانه 215 اسب بخاری همراه می‌شود. این مدل قدرت آن به دو چرخ جلو هدایت می‌شود و انتظار داریم مدل چهار چرخ متحرک هم عرضه شود. دربحث برد حرکتی به لطف باتری 82 کیلووات ساعتی می‌تواند با یک بار شارژ مسافت 600 کیلومتری را بپیماید. کیا برای تامین باتری از شرکت BYD کمک گرفته است.

 

کیا EV5

 

در زمینه تاریخ عرضه انتظار داریم اواخر 2023 راهی بازار چین شود و سال 2024 به بازار جهانی برسد. قیمت این کراس اوور نباید کمتر از 40 هزار دلار باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید