کیا اسپورتیج 2023 با چه مشخصاتی وارد بازار ایران خواهد شد؟

مدتها بود که شایعاتی درباره واردات شاسی بلند پرفروش اسپورتیج به گوش می‌رسید که درنهایت تایید شد، گویا کوشا خودرو قصد دارد مدل نزدیک به بیست هزار دلاری این کراس اور جذاب را به بازار کشور وارد کند.

بازتاب-البته نباید انتظار داشت، خودروهای فول آپشن و بسیار گران قیمت کیا توسط کوشاخودرو وارد کشور شود و بیشتر خودروهای خوش قیمت و اقتصادی کیا را شاهد خواهیم بود. یکی از مدل‌ها کیا اسپورتیج 2023 بوده که نسل‌های قبلی آن در کشورمان بسیار موردتوجه قرار گرفت و با فروش خوبی مواجه شد.

تاکنون مدل های مختلف از نسل‌ اول تا چهارم شاسی بلند خوش اقبال اسپورتیج به بازار ایران وارد شده است و اکنون خبر رسیده که کوشا خودرو نسل پنجم اسپورتیج را در مدل 2023 با طراحی و امکاناتی متفاوت راهی بازار می کند و نمونه های اولیه این خودروی محبوب نیز در چند روز گذشته در شوروم این شرکت به نمایش گذاشته شده است. در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره اسپورتیج 2023 بگوییم تا با آن آشنایی پیدا کنید.

طراحی بیرونی

کیا اسپورتیج 2023

کیا اسپورتیج کراس اوور کیا بوده که با جلوه طراحی بیرونی نسل جدید این شرکت کره‌ای همراه شد. در نمای جلو چراغ‌های بزرگ با خطوط C شکل را شاهد هستیم و جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای که قسمت فوقانی آن را بخش کرومی دربرگرفته، می‌توان مشاهده کرد.

علاوه بر چراغ‌های اصلی بزرگ، چند مه شکن کوچک هم در قسمت زیرین سپر تعبیه شد. طراحی جلو اسپورتیج 2023 بسیار جسورانه و جذاب به نظر می‌رسد که طرح خشنی را برای این مدل رقم زده است.

در بخش کناری ظاهری عضلانی را شاهد هستیم که شامل برجستگی در بخش گلگیرها و خطوطی نرم در روی درب‌ها می‌شود.

عقب نیز چراغ‌های جدا از هم که متفاوت از خودروهای رایج چینی پیوسته نیست، به چشم می‌خورد. دیفیوزر کرومی در قسمت پایین نصب شده و چراغ‌های مه شکن هم در قسمت پایین تعبیه شد. لوگو بزرگ کیا هم در عقب به چشم می‌خورد. طراحی بخش عقب اسپورتیج اسپرت به نظر رسیده و حالت کوپه به این مدل بخشید.

طراحی داخلی

کیا اسپورتیج 2023

بی‌شک طراحی داخلی نقطه عطف اسپورتیج 2023 محسوب می‌شود. زیرا کیا سعی کرده کاملا این مدل را با نسل قبلی دگرگون ساخته و یک محصول مدرن به مشتریان ارائه دهد. در کابین داخلی از نمایشگر به هم پیوسته مدرن استفاده شده که یکی از آنها برای کلاستر و دیگری برای سیستم سرگرمی است.

دو طرف داشبورد سیستم تهویه تعبیه شده تا به خوبی هوایی تازه گرم یا خنک به کابین برسد. کیا سعی کرده بیشتر کلید لمسی تعبیه کند و از این رو بلکه بیشتر کلید فیزیکی حذف شد. با فاصله بین دو محور 2756 میلیمتری، سرنشینان عقب فضای کافی داشته و بخصوص اینکه سقف نیز ارتفاع مناسبی دارد.

کیا سعی کرده امکانات رفاهی و به‌روز را در داخل کابین اسپورتیج 2023 تعبیه کند تا بتواند نظر علاقمندان به کراس‌اوورها را جلب نماید. بنابرنی می‌توان در کنار طراحی بیرونی جدید و جذاب، کابین داخلی این مدل را نیز قابل قبول و جذاب به حساب آورد.

مشخصات فنی

موتور اسپورتیج 2023

کیا اسپورتیج در نسل پنجم سه نوع پیشرانه دارد. پیشرانه‌هایی که توربوشارژ یا تنفس طبیعی هستند. البته باید انتظار داشت نسخه وارداتی پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر با قدرت 187 اسب بخاری و گشتاور 245 نیوتن متر داشته باشد.

پیشرانه به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز شده و یک نسخه 1.6 لیتری توربوشارژ با توان 177 اسب بخاری هم وجود دارد. این مدل با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به فروش می‌رسد. باک سوخت این کراس اوور 55 لیتری بوده و هر 100 کیلومتر 9 لیتر مصرف سوخت دارد.

کیا اسپورتیج 2023

سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل بوده و پیشرانه 1598 سی سی است و توانایی قابل توجهی دارد. این کراس اوور در سال 2021 معرفی شد و به عنوان مدل 2023 به فروش خواهد رسید. کوشا خودرو مشخص نکرده قیمت این مدل چقدر خواهد بود.

انتظار می‌رود با قیمت بالایی به فروش برسد و از آنجایی که تریم سطح بالا وارد نخواهد شد، در زمینه قیمتی نیز این موضوع موثر خواهد بود. مشخص نیست آیا شرکت دیگری به جز کوشا خودرو وارداتی از این مدل را خواهد داشت یا خیر.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. اکبر گفت:
    موافقم ۲

    خیلی ماشین خفنیه کل کافه اموزشگاه میدونن من عاشق اسپورتژم مرسی بابت بررسی فنی ماشین و اطلاعات جامعتون بازم از این ماشینو برندش مطلب بذارید

دیدگاهتان را بنویسید