کیش به دلیل وضعیت قرمز کرونایی تعطیل شد

    کد خبر :829120

رییس مرکز توسعه سلامت گفت: کرونا بندرگاه جزیره به مدت چهار روز تعطیل کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضانیا روز سه شنبه در تشریح آخرین مصوبات شورای سلامت کیش اظهار داشت: بندرگاه این جزیره به منظور جلوگیری ورود مسافر به کیش از فردا چهارشنبه ۳۰ تیر تا ۲ مرداد برای ورود مسافران بسته خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات این جلسه پلاژ آقایان و خانم ها نیز از ۳۰ تیر تا سوم مرداد تعطیل خواهد بود افزود: اتمام ساعت فعالیت مراکز پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها تا ساعت یک بامداد است که در صورت تخلف واحد صنفی به مدت ۱۵ روز پلمپ می شود.

سخنگوی شورای سلامت اضافه کرد: برای کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت که بیش از ۱۷ماه است با کرونا مبارزه می‌کنند و تعدادی از آنان نیز در این راه شهید شدند با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است.

رضانیا یادآور شد: سرماخوردگی، آب ریزش بینی، گلو درد، سرفه، تب و بی حالی از علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا است و شخص علامت دار با مراجعه به پزشک باید نسبت به رعایت قرنطینه اقدام کند.

کیش هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و ۳۱ بیمار مبتلا به ویروس کرونا بستری در بیمارستان دارد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۲۷ تیر در این جزیره پنج هزار و ۸۸۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۷۱ نفرآنان در روز ۲۴ ساعت منتهی به بامداد یکشنبه تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید