ربیعی اعلام کرد

۹.۳ درصد افراد جامعه سالمند هستند/ پوشش ۲۶ هزارکودک در سازمان بهزیستی

    کد خبر :292815

وزیر تعاون، رفاه و کار اجتماعی از پوشش ۲۶ هزارکودک در سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در مراسم افطار شیرخوارگاه آمنه با بیان اینکه سالانه ۳۰۰۰ کودک از این ۲۶ هزار نفر از سازمان بهزیستی خارج می‌شوند و به همان میزان نیز کودکان جدید تحت پوشش قرار می‌گیرند، گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار معلول جسمی و حرکتی نیز تحت پوشش این سازمان قرار دارند. همچنین ۷۰۰ هزار معلول شدید و ۲۵ هزار ضایعه نخاعی نیز از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت معلولین ذهنی بسیار وسیع تر و عمیق تر و حیاتی تر است، افزود: مجموع تعداد این افراد در کشور عدد بزرگتری است؛ اما تاکنون از این تعداد مطلع شده‌ایم و به آنها خدمات می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از وجود سه میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور خبر داد و افزود: مفهوم سرپرست خانوار به معنای محرومیت نیست. بلکه در دوره‌ای جدید این مفهوم مساوی با بی‌نوایی نبوده و ناشی از سبک زندگی جدید است.

ربیعی با اشاره به اینکه از این تعداد زن سرپرست خانوار ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اظهار کرد: تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و در مجموع بیش از ۶۰۰ هزار نفر و در صورت محاسبه بعد خانوار یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ هزار کودک نیز تحت سرپرستی سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: سالانه ۳۰۰۰ کودک از سازمان بهزیستی خارج می شوند. همچنین این ۲۶ هزار کودک منتظر چشم‌های نگرانی هستند که به فکر آینده آنها باشند. آنها باید وارد جامعه شوند و این ما هستیم که مسئولیت آنها را بر عهده داشتیم.

وزیر تعاون، رفاه و کار اجتماعی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور به نحوی با یک نوع اعتیاد درگیر هستند، افزود: درگیری انواع سنی و هر دو جنس در مسئله اعتیاد یک واقعیت تلخ است. باید در این حوزه پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم، در غیر این صورت اعتیاد تبدیل به فروپاشی اجتماعی می‌شود.

ربیعی با اشاره به مسئله سالمندی و فقر در کشور گفت: ۹.۳ درصد در جامعه سالمند هستند و در استان‌ها و مناطق محروم سالمندی عمدتا با فقر همراه است.

وی با اشاره به این که همه ما در جامعه مسئول هستیم، تاکید کرد: حوزه مسئولیت ما از فرد، خانواده، محیط‌های اولیه و ثانویه آغاز می‌شود و ما افتخار می‌کنیم که بگوییم “دولت مسئول” هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در هر مقطع زمانی در جامعه موضوعی به عنوان پارادایم مطرح می‌شود، تصریح کرد: به عنوان یک کنشگر اجتماعی معتقدم امروز مفهوم خیر جمعی، مسئولیت، همیاری، همکاری و … مسائل اجتماعی ما هستند. در دهه زمانی حساسی قرار داریم و مسائلی که به میدان می‌آید، باید زیر سایه اعتماد برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه خیر جمعی دیگر یک شعار شیک نیست، اظهار کرد: نیاز جامعه امروز ایران این است که خیر جمعی را رواج دهد. همچنین همه ما باید به یکدیگر مهربانی کنیم، لبخند بزنیم و مسئولیت اجتماعی خود را بپذیریم. خوشبختانه در حال حاضر مجلس، سازمان بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی در جامعه قرار داده‌ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید