رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

یکی از ماندگارترین نذرها مدرسه سازی است

    کد خبر :527126
نذرها مدرسه سازی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از ماندگارترین نذرها مدرسه سازی است که امتداد آثار آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند.

حسن بنیانیان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان نوسازی مدارس کشور در برنامه پرسشگر که شامگاه گذشته با موضوع «خیرین مدرسه ساز» روی آنتن رفت، درباره شرایط خیرین مدرسه ساز در مقایسه با دیگر مجامع خیرین کشور اظهار کرد: همه مدیران و معلمان مدارس از کمبود فضاهای موجود در رنج هستند. اینکه معلم و شاگرد در کشور ما از تعطیل شدن مدرسه به علت بارش برف خوشحال می‌شوند یک امر غیرطبیعی است و اگر در مدارس امکانات داشته باشیم دانش آموزان ما با ذوق و شوق به مدرسه می‌آیند.

وی افزود: اکنون اگر خیرین نبودند وضعیت بسیار وحشتناک‌تر بود و با مدارس دو نوبتی و سه نوبتی روبرو می‌شدیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه بهترین تشکل‌های خیرین کشور، خیرین مدرسه ساز هستند اظهار کرد: مدرسه سازی از جمله کارهای ماندگار است و اثرات خیر آن ادامه پیدا می‌کند.

بنیانیان تاکید کرد: باید نگاه دولتمردان و نمایندگان مجلس نسبت به امر خیر تغییرات اساسی پیدا کند. پول نفت موجب شده قدر این جریان فرهنگی را ندانیم، بهتر از مالیات، همین جریانی است که افراد با میل و اراده خودشان وارد میدان شده و مدرسه می‌سازند. وقتی از اینها حمایت نمی‌کنیم و مجدد از ایشان مالیاتی در اموری گرفته می‌شود آثار خوبی ندارد. باید این نگاه سیاست گذاران اصلاح شود. مجلس باید سالانه یک بار از خیرین تقدیر جدی کنند. ائمه جماعات باید از خیرین منطقه خود تقدیر جدی داشته باشند و همه مدیران مدارس، خود والدین و دانش آموزان نیز باید اینگونه عمل کنند.

وی ادامه داد: باید نهضتی برای حمایت از این جریان راه بیافتد؛ نه حمایت مالی بلکه حمایت معنوی. چرا باید مدارس شب‌ها شب بسته باشند؟ می‌توان امور فرهنگی مختلفی را در این اماکن برای خود نوجوانان ارائه کرد. شهرداری‌ها نیز باید توجه بیشتری داشته باشند. شهرداری‌ها از خیرین عوارض طلب می‌کنند و برخی از آنها روحیه شأن، روحیه استقبال از کار خیر نیست.

به گزارش مهر، رئیس اسبق سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان ایده‌ای را مطرح کرد و گفت: چقدر خوب است که والدین در شب عروسی فرزندشان مبلغی را جهت امر خیر مدرسه سازی اختصاص داده و زندگی فرزندشان را پربرکت و شیرین کنند. یکی از ماندگارترین نذرها نیز مدرسه سازی است که امتداد آثار آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید