یاوه‌گویی عربستان در آژانس اتمی علیه ایران

    کد خبر :825490
یاوه‌گویی عربستان در آژانس اتمی علیه ایران

نمایندگی رژیم سعودی در آژانس اتمی با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، ادعا کرد تنش‌زایی تهران با اظهارات درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور مطابقت ندارد.

علی‌رغم اعلام آمادگی ایران برای بهبود روابط با عربستان سعودی و ابراز تمایل برای حل اختلاف‌نظرها، ریاض اما همچنان به یاوه‌گویی علیه تهران ادامه می‌دهد.

دفتر نمایندگی رژیم سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی بامداد پنجشنبه در واکنش به تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد، گفت:‌ «تلاش ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم [فلزی] نگران‌کننده است. ما در مورد اهداف واقعی ایران برای غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم [فلزی] نگران هستیم».

به نوشته وبگاه شبکه «العربیه»، در این بیانیه با تکرار ادعاهای نخ‌نما شده و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، آمده است: « رویکرد منفی ایران بر هر مذاکره هسته‌ای تأثیر می‌گذارد. تنش‌زایی ایران با اظهارات آن در مورد صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور مطابقت ندارد».

رژیم سعودی – که خود از کوچکترین دانش بومی در حوزه انرژی هسته‌ای بهره‌مند نیست – با ابراز نگرانی از دانش هسته‌ای جمهوری اسلامی، افزود: «ایران در حال کسب‌کردن تجربه هسته‌ای برگشت ناپذیری است».

بر اساس این گزارش، نمایندگی ریاض در آژانس اتمی در ادامه مدعی شد: «نیت‌ها و مقاصد ایران، تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را تأیید می‌کند. تنش‌زایی‌های ایران مانع هر مذاکره‌ای شده و شک جهانیان را برانگیخته است».

روز سه‌شنبه خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده بود ایران قصد دارد به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا سطح ۲۰ درصد بپردازد.

وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن ابراز نگرانی از تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده تا سطح ۲۰ درصد، اما تأکید کرد پنجره دیپلماسی برای بازگشت دوجانبه ایران و آمریکا کماکان باز است.

دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز شنبه ۲۲ خرداد ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین آغاز شد و همان روز عباس عراقچی در اظهاراتی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون رسیدن به خواسته‌های کلیدی خودش قطعاً توافق نخواهد کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه گفت: «ما انتظار داریم هفتمین دور گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای با ایران برگزار شود».

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید