گوگل به تحول نوار ناوبری در اندروید Q فکر می‌‌کند

    کد خبر :527240

اجرای نادرستِ ژست‌های حرکتی در اندروید ۹ گوگل را واداشته تا به‌فکرِ تغییر نوار ناوبری و ژست‌های حرکتی در اندروید Q بیفتد.

گوگل در اندروید ۹ سیستم ناوبری جدیدی معرفی کرد که تاحدودی مبتنی‌بر ژست‌های حرکتی بود. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سیستم جدید نتوانست دلِ کاربران را به‌دست آورد؛ از‌این‌رو، بسیاری از افراد دکمه‌های ناوبری قدیمی اندروید را ترجیح دادند. در‌این‌میان، برخی از تولیدکنندگان، مانند سامسونگ، نیز راه‌و‌روش اختصاصی خود را در پیش گرفتند.

اکنون به‌نظر می‌رسد گوگل پیام کاربران را به‌وضوح شنیده و قصد دارد در نسخه‌ی آتی اندروید موسوم به Android Q، نوار ناوبری خود را برای سازگاری هرچه‌بیشتر با گوشی‌های تمام‌صفحه کنونی بازنگری کند. حال اخبار حاکی از این هستند که گوگل به‌سراغ ژست‌هایی حرکتی خواهد رفت که شباهت زیادی به نمونه‌ی به‌کارگرفته‌شده در iOS دارند.

در آخرین بیلد اندروید Q نوار سفیدرنگی در پایین صفحه قرار گرفته که با کشیدنِ آن به‌سمت بالا، ما را به‌سمت منو اصلی راهنمایی می‌کند. همچنین، با سوایپ از دو گوشه‌‌ی کناری تصویر، عملکردی مشابه دکمه بازگشت را شاهد هستیم.

هنوز این ویژگی در مرحله‌ی آزمایش قرار دارد؛ بنابراین، نمی‌توان با اطمینان درباره‌ی بودن‌ یا نبودنِ آن در نسخه‌ی نهایی اندروید Q سخن گفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید