دیگر نگران گم شدن گوشی اندرویدی خود نباشید

    کد خبر :1057638
اندروید

شرکت گوگل به نظر رسیده قصد دارد با نسخه بعدی اندروید موسوم به اندروید 15 مشکل گم شدن گوشی حتی در حالت خاموش بودن را حل کند.

بازتاب-پیدا کردن یک گوشی اندرویدی گم شده می‌تواند تجربه ناامید کننده‌ای باشد، به خصوص زمانی که دستگاه خاموش است. سیستم Find My Device Google، اگرچه مفید است، اما محدودیت‌های خود را دارد، به خصوص زمانی که دستگاه متصل نیست. با اندروید 15، گوگل قصد دارد با معرفی یک Powered Off Finding API جدید با این مشکل مقابله کند.

گزارش اخیر رسانه اندروید پلیس نشان می‌دهد که چگونه API می‌تواند به مکان یابی دستگاه‌ها حتی زمانی که خاموش هستند کمک کند. اساساً این سیستم با ذخیره کردن چراغ‌های بلوتوث از پیش محاسبه شده در حافظه کنترلر بلوتوث کار می‌کند.

اندروید

با این حال، یک نکته وجود دارد: سخت‌افزار ویژه‌ای برای دستگاه مورد نیاز است تا کنترلر بلوتوث را تامین کند و به آن اجازه می‌دهد حتی زمانی که گوشی کاملاً خاموش است، کار کند. در نتیجه، ذخیره کمی باتری نیز ممکن است برای عملکرد این ویژگی ضروری باشد.

اگرچه شایعات اولیه حاکی از آن بود که این ویژگی ممکن است با پیکسل 9 آغاز شود، اما گزارش اندروید پلیس اکنون نشان می‌دهد که پیکسل 8 نیز می‌تواند پس از بروزرسانی به اندروید 15 از آن بهره‌مند شود.

علاوه بر الزامات سخت افزاری، تلاش‌های مهندسی نرم افزار قابل توجهی برای پشتیبانی از Bluetooth Finder HAL (لایه انتزاعی سخت افزار) ضروری است. کاربران همچنین باید مطمئن شوند که به اندروید 15 مجهز هستند و آخرین نسخه سیستم Find My Device Google را دارند. متأسفانه دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند Pixel Fold، Pixel 7 و Pixel 6 با احتمال کمتری این قابلیت را دریافت می‌کنند. مشخص نیست که آیا این دستگاه ها فاقد سخت افزار لازم هستند یا اینکه محدودیت‌ها صرفاً مبتنی بر نرم افزار هستند.

با این حال، این امکان وجود دارد که ویژگی برای انتخاب دستگاه‌های قدیمی‌تر در آینده، به‌ویژه برای مدل‌های پیشرفته اخیر مانند Pixel Fold، گسترش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید