گوشی سامسونگ بخریم یا اپل؟

    کد خبر :977361

در صنعت تلفن هوشمند دو برند سامسونگ و اپل بسیار مطرح و محبوب هستند. به شکلی که در حال حاضر پرفروش‌ترین گوشی‌ها به یکی از این دو برند تعلق دارند.

بازتاب-

گاهی برای افرادی که به دنبال خرید تلفن هوشمند هستند، پرسشی پیش می‌آید که کدام برند یعنی سامسونگ و اپل گزینه بهتری برای خرید هستند. پرسشی که شاید به سادگی نتوانند پاسخ خود را دریافت کنند. در این مطلب می‌خواهیم بپردازیم به اینکه سامسونگ بهتر است یا اپل.

سامسونگ

ارزش نسبت به قیمت

یکی از فاحش‌ترین اختلاف بین گوشی سامسونگ و اپل بی‌شک قیمت است. همانطور که می‌دانید محصولات اپل همیشه قیمت بالایی داشته و این موضوع موجب شده تا عده‌ای شاید طرفدار اپل باشند اما بودجه کافی برای خرید یک تلفن هوشمند اپلی را ندارند.

پرچمداران سامسونگ نسبت به قیمتی که دارند، قابلیت‌های متنوعی ارائه داده و همین امر موجب می‌شود تا ارزش خرید بالایی داشته باشند. به نوعی که یک پرچمدار سامسونگ اگر 900 دلار باشد، شما باید پرچمدار اپل را باید قیمت 1100 تا 1200 دلار تهیه کنید.

در مقابل بیشتر مواردی که موجب ارزش بیشتر خرید گوشی آیفون اپل می‌شود، کم نقص بودن نرم افزار iOS است. همچنین این سیستم عامل به سادگی با سایر محصولات چون ایرپادز یا اپل واچ همگام می‌شود. زمانی که تصمیم به خرید آیفون می‌گیرید، تمایل پیدا می‌کنید سایر محصول اپل را هم خریداری کنید.

تعییر یک آیفون هزینه بیشتری نسبت به گوشی سامسونگ دارد. اگر فردی هستید که همیشه گوشی از دست شما سقوط می‌کند، قطعا آیفون گزینه خوبی نخواهد بود. در سوی دیگر قیمت محصولات سامسونگ افت بسیاری دارد و این موضوع در آیفون‌ها کمتر دیده می‌شود.

دوربین

آیفون‌ها معمولاً از نظر کیفیت عکس، ثبات تصویر و کیفیت فیلم، بیشتر از همتایان سامسونگ خود تحسین شده‌اند. اما سامسونگ با سری S23 و به طور خاص گلکسی S23 Ultra، بازی خود را به طور قابل توجهی ارتقا داد.

اگرچه سازگاری همچنان بهترین گزینه اپل است، تجربه دوربین به طور کلی در گوشی‌های هوشمند سامسونگ بسیار ظریف‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و همه‌کاره‌تر به نظر می‌رسد. برای افرادی که دوست دارند با دوربین‌های خود سرگرم شوند و ویژگی‌های جدید دوربین را تجربه کنند، گوشی‌های سامسونگ بهترین گزینه هستند.

اما اگر پروفایل تصویر و ویدئوی خنثی‌تری را ترجیح می‌دهید و نمی‌خواهید الگوریتم‌های پردازش تصویر تهاجمی آن‌ها را برای شما ویرایش کنند، آیفون‌ها کار را به خوبی انجام می‌دهند. این موضوع موجب شده تا آیفون مناسب حرفه‌ای‌هایی باشد که عکس‌ها و فیلم‌های خود را ویرایش می‌کنند و رنگ‌های طبیعی را در اولویت قرار می‌دهند و تجربه دوربین مطمئن‌تری را در اولویت قرار داده که تصاویر را ایده‌آل می‌سازد.

سامسونگ

عکس‌های سامسونگ رنگارنگ‌تر و قابل اشتراک‌گذاری‌تر به نظر می‌رسند، اما گاهی اوقات ممکن است بیش از حد پردازش شوند و مصنوعی به نظر می‌آیند. به عبارت دیگر، تفاوت‌های دوربین بین آیفون و گوشی‌های سامسونگ بیشتر به ترجیحات شخصی مربوط می‌شود تا نشانگرهای عینی برای کیفیت تصویر.

سیستم عامل

در بخش سیستم عامل گوشی سامسونگ دارای سیستم عامل اندروید است، پلتفرمی انعطاف‌پذیر که قابلیت شخصی‌سازی بیشتری دارد. در سوی دیگر اپل برای محصولات خود از iOS استفاده می‌کند، پلتفرمی که متن باز نیست و اختصاص به شرکت اپل دارد. این سیستم عامل از امنیت بالایی برخوردار بوده و کاملا بهینه شده تا کاربر تجربه خالص و کم نقصی نسبت به اندروید داشته باشد.

سامسونگ در گذشته رابط کاربری تاچ ویز را به کار می‌گرفت که با انتقاداتی رو به رو شد. اما با روی کارآمد ONE UI تجربه کاربری لذت بخش شده و سفارشی‌سازی نیز گسترده‌تر. علاوه بر این، با توجه به تعداد کمتر دستگاه‌های iOS، برنامه‌هایی مانند اینستاگرام یا PUBG اغلب برای تجربه iOS بهتر بهینه‌سازی می‌شوند.

یکی دیگر از مزیت‌های اصلی آیفون‌ها نسبت به گوشی‌های سامسونگ، طول عمر دستگاه‌ها است. اگرچه سامسونگ اکنون چهار سال آپدیت‌های اصلی اندروید را برای پرچمداران و گوشی‌های میان رده خود ارائه می‌دهد، آیفون به راحتی می‌تواند پنج تا شش سال دوام بیاورد.

هر یک از گوشی‌ها قابلیت‌های عجیبی دارند، برای مثال آیفون 14 پرو از قابلیت داینامیک آیلند بهره می‌برد که افراد می‌توانند در قسمت دوربین سلفی اطلاعات جانبی را شاهد باشند. در سوی دیگر گلکسی اس 23 اولترا دارای قلم اس پن بوده که می‌توان از آن برای طراحی یا یادداشتی سریع استفاده کرد.

بنابراین هر یک از این موارد ویژگی‌های خاص خود را دارند و بسته به انتخاب فردیست.

 

سامسونگ

دستیار هوشمند

شرکت اپل از سال 2011 تصمیم گرفت دستیار هوشمند سیری را روی محصولاتش اعمال کند. دستیاری که افراد می‌توانند با آن به صورت صوتی کنترلی داشته باشند. البته سیری را در سایر دستگاه‌های اپل به جز آیفون می‌توان استفاده کرد.

در سوی دیگر سامسونگ بیکسبی را از سال 2015 مورد استفاده قرار داد. این دستیار هوشمند نیز همانند سیری عملکرد مطلوبی ارائه داده و باید به نوعی در قسمت دستیار هوشمند دو شرکت را یکسان دانست و هیچ یک برنده کامل نیست.

کیفیت باتری

در زمینه باتری سامسونگ همیشه در تبلیغات محصولاتش به آن اشاره داشته و در سوی دیگر اپل به این موضوع توجهی نداشته است. با این حال،  اگرچه آیفون باتری پرظرفیتی ندارد، اما نرم افزار اختصاصی iOS به اندازه کافی کارآمد است که حداقل استفاده از باتری را در نتیجه عمر باتری شگفت انگیز، به خصوص در آیفون‌های رده بالا مانند آیفون 14 پرو و پرو مکس رقم زند.

در مورد سرعت شارژ، آیفون‌ها هنوز راه طولانی در پیش دارند. شارژر Magsafe اپل می‌تواند تقریباً سه ساعت طول بکشد تا به طور کامل آیفون 14 پرو مکس را شارژ کند. اما اگر از یک شارژر غیر رسمی 30واتی استفاده می‌کنید ، می‌توانید تقریباً در دو ساعت شارژ کامل داشته باشید.

در سوی دیگر سامسونگ با شارژ سریع 45 واتی کمک کرده تا گلکسی اس 23 اولترا در کمتر از 1 ساعت شارژ شود و این برای گیمرها قطعا جذاب‌تر است.

 

کدام گزینه بهتری است؟

اگر قصد دارید گوشی داشته باشید که سیستم عامل کم باگ و کم نقص، دوربینی با کیفیت تصویربرداری طبیعی و برندی برتر داشته باشد، محصولات اپل گزینه مناسبی هستند. اما در صورت علاقمند بودن به یک گوشی خوش قیمت، دوربینی پویا، سرعت شارژ بالا و سیستم عاملی با قابلیت سفارشی سازی گسترده، باید به سراغ سامسونگ بروید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید