گران ترین شهرهای جهان برای ابرثروتمندان کجا هستند؟

    کد خبر :1002993
شهر های جذاب برای ثروتمندان

به گزارش جولیوس بیر، منطقهٔ اروپا، خاورمیانه و آفریقا، علی‌رغم تورم بالای جهانی پایدار و پیشتازی دلار آمریکا، مقرون‌به‌صرفه‌ترین مناطق جهان برای زندگی سوپرلوکس برای افراد فوق ثروتمند است.

بازتاب– بانک خصوصی سوئیسی، جولیوس بیر، در گزارشی که در روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد که در 12 ماه گذشته، قیمت تمام کالاها و خدمات در شاخص ثروت و سبک زندگی جولیوس بیر در ارزهای محلی به طور میانگین 13 درصد و در دلار آمریکا 6 درصد افزایش یافته است.

به گزارش بلومبرگ؛ بیشترین افزایش قیمت در کالا های مصرفی با تقاضای بالا مربوط به خودروهای لوکس و خدمات مربوط به میزبانی و هتلداری است.

این گزارش می افزاید: “سوئیت‌های هتل، پروازهای بیزینس کلاس و رستوران‌های لاکچری تغییرات قابل توجهی در قیمت داشتند زیرا تقاضا برای سفر و سرگرمی نسبت به قبل افزایش یافته است.”

تغییرات قیمت هر دو کالا و خدمات در این شاخص نشان می‌دهد که تأثیر افزایش هزینه‌های انرژی، مواد خام و نیروی کار در همهٔ صنایع و تجارت‌ها احساس می‌شود و تورم، نوسانات ارزی و کمبود های مربوط به زنجیره تأمین نیز بر مشکلات افزوده است. این شرایط به این معنا است که هر صنعت، تجارت و مصرف‌کننده‌ای تأثیر این عوامل را بر قدرت خرید خود حس می‌کند.”

این گزارش که با استفاده از سبدی از کالاها و خدمات مصرفی، بین نوامبر 2022 و مارس سال 2023 انجام شده است، شاخصی را تهیه کرده و قیمت‌ها را در ۲۵ شهر جهان مورد تحلیل قرار داده است.

عدم ثبات و پایداری اقتصاد جهانی – که به بهانه جنگ روسیه و اوکراین، بحران زنجیره تأمین و هزینه زندگی تشدید شده است؛ باعث افزایش تورم در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ شد.

بانک مرکزی آمریکا به منظور کاهش تورم نرخ سود را افزایش داد و این مساله باعث شد تا به دلیل تشدید فعالیت سرمایه‌گذارانی که به دنبال یک پناه آرام و پایدار بودند؛ دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته برسد و یورو نیز برای اولین بار در دو دهه گذشته سقوط کند.

در این شرایط و به دلیل تشدید ریسک و عدم ثبات سیاسی و اقتصادی، افراد ثروتمند عادات مصرفی و سبک زندگی خود را تغییر می‌دهند تا برای هرگونه شکستی در آینده آمادگی داشته باشند.

«کریستین گاتیکر»، رئیس تحقیقات جولیوس بیر، در گزارش آورده است: با تمام این اوصاف، منطقهٔ آسیا به دلیل فراوانی افرادی که دارای ثروت نقدی بالای 1 میلیون دلار در این مناطق هستند؛ همچنان گرانترین منطقهٔ جهان برای افراد ثروتمند محسوب می‌شود.

سنگاپور به عنوان رتبهٔ اول، به دنبال آن شانگهای، هنگ کنگ، لندن، نیویورک و موناکو قرار گرفتند. دبی نیز با چند پله صعود در رتبه هفتم در فهرست شهرهای گرانترین جهان برای افراد ثروتمند قرار گرفت. پس از آن، تایپه رتبهٔ هشتم، سائوپائولو رتبهٔ نهم و میامی رتبهٔ دهم را به خود اختصاص دادند.

10 شهر گران برای ابرثروتمندان در سال 2023

1- سنگاپور
2- شانگهای
3- هنگ کنگ
4- لندن
5- نیویورک
6- موناکو
7- دبی
8- تایپه
9- سائو پائولو
10- میامی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید