کنترل علائم آسم با این گیاهان

    کد خبر :988627
کنترل علائم آسم با این گیاهان

آسم یک بیماری شایع است و شیوع آن در سراسر جهان و بطور ویژه در کشورهای صنعتی رو به افزایش است. حدود 300 میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا هستند و تخمین زده می شود که تا سال 2025 بیش از 100 میلیون نفر تحت تأثیر این بیماری قرار گیرند. برخی داروهای گیاهی در کاهش علائم آسم دخیل اند.

Cassia sophera: این گیاه به طور سنتی برای درمان آسم و برونشیت استفاده می شود. فراکسیونهای کلروفرم ، اتیل استات و اتانول جدا شده از عصاره اتانولی برگهای C. sophera دارای فعالیت ضد انعقادی قابل توجهی در ورم پنجه ناشی از کاراگینان، برونکواسپراسیون ناشی از هیستامین، کلونیدین و هالوپریدول ناشی از کاتالیپسی، لکوسیتوز ناشی از شیر و مدلهای اگزینوفاویا در حیوانات است و این فعالیت ممکن است به دلیل وجود فلاونوئیدها باشد.

دم اسبی یا Casuarina equisetifolia: یک درخت همیشه سبز و به طور کلی تا 50 متر ارتفاع دارد، و در مناطق ساحلی از گجرات تا اریسا، برخی از قسمت های غرب بنگال و در آندامان کشت می شود. عصاره متانولی چوب و پوست این گیاه دارای فعالیت آنتی هیستامینی با مهار انقباض ناشی از هیستامین از نای، کاتالیپسی ناشی از کلونیدین و دفع سلول های ماست سل در دوزهای 100 میلی گرم بر کیلوگرم است.

Clerodendrum Serratum: ، این گیاه به طور سنتی در درمان درد ، التهاب ، روماتیسم ، بیماری های تنفسی و تب مالاریال مفید است. عصاره اتانول ریشه های C. serratum در کاتالپسی ناشی از کلونیدین فعالیت ضد آسمی نشان داد. لکوسیتوز و ائوزینوفیلی ناشی از شیر در موش ها را نیز نشان می دهد.

Cnidium monnieri: از این گیاه در طب سنتی چین برای درمان درد دستگاه تناسلی زنان، ناتوانی جنسی و درماتیت و به عنوان یک عامل ضد نفخ در بدن استفاده شده است. فعالیت ضد آلرژی عصاره اتانول میوه C. monnieri در آنافیلاکسی جلدی غیرفعال در موش صحرایی گزارش شده است.

Crinum glaucum: این گیاه در جنوب غربی نیجریه محبوب است. پزشکان طب سنتی آن را به عنوان داروی مؤثر در رفع سرفه ، آسم و تشنج گزارش کردند. عصاره آبی C. glaucum دارای فعالیت ضد آلرژی در دوز 100-400 میلی گرم بر کیلوگرم با کاهش واکنش آنافیلاکتیک جلدی غیرفعال پوست، جلوگیری از دگرانولاسیون سلول های ماست سل و تنگی نای ناشی از هیستامین در خوکچه هندی است.

منبع: بهداشت نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید