کف مستمری بازنشستگان کارگری باید به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد

    کد خبر :724787

در روزهای گذشته مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی فقط ۲۶ درصد افزایش یافت اما وزیر کار وعده داد مزایای جانبی بازنشستگان با تصمیم هیات امنای سازمان افزایش خواهد یافت؛ حتی زمزمه‌هایی به گوش رسید که قرار است مزایای مزدی بازنشستگان را به پایه شاغلان برسانند.

اولیا علی‌بیگی (عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) در این رابطه با اشاره به روند تعیین مستمری‌ها می‌گوید: بحث مستمری و دریافتی بازنشستگان علی‌القاعده براساس آن چیزی که همیشه مرسوم بوده، در هیات امنا مطرح نمی‌شود؛ هر ساله مدیرعامل با همکاری هیات مدیره سازمان و مشورت و پیگیری کانون عالی بازنشستگان به یک توافق می‌رسیدند و پیشنهاد را نهایی می‌کردند و به هیات وزیران ارسال می‌شد و به تصویب می‌رسید. هر ساله شیوه‌ی کار اینگونه بوده است اما امسال بحث رساندن دریافتی بازنشستگان به شاغلان از طریق مزایای مزدی طرح شده که قرار است در هیات امنای سازمان پیگیری شود.

وی به عنوان عضو کارگری هیات امنا تاکید می‌کند: ما در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، خود را نماینده کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران می‌‌دانیم و وظیفه داریم مطالبات به حق اینها را پیگیری کنیم؛ بنابراین قطعا از هر پیشنهادی که در این شرایط دشوار اقتصادی، معیشت بازنشستگان را بهبود بخشد، استقبال می‌کنیم.

علی‌بیگی ادامه می‌دهد: ما وظیفه خود می‌دانیم برای بهبود معیشت بازنشستگان نهایت تلاش خود را به کار بندیم. متاسفانه در شرایط دشوار و سخت معیشتی به سر می‌بریم؛ هم کارگران شاغل و هم کارگران بازنشسته سفره‌های‌شان خالیست اما برخلاف تصور برخی، هزینه‌های بازنشستگان از سایر گروه‌ها به مراتب بیشتر است؛ علاوه بر سن بالا و بیماری‌های کهولت که هزینه زیادی به بازنشستگان تحمیل می‌کند، بزرگ شدن فرزندان و ازدواج آنها هزینه‌های خانواده بازنشستگان را افزایش می‌دهد لذا امروزه بازنشستگان بیشتر از شاغلان دشواری معیشتی دارند.

به گزارش ایلنا،وی تاکید می‌کند: انتظار داریم که تمامی بازنشستگانی که حق بیمه کامل پرداخت کرده‌اند، از حداقل معیشت برخوردار باشند و لااقل دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را بگیرند؛ باید کف مستمری به این رقم برسد و ما وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانیم که در این مسیر با جدیت تمام تلاش کنیم؛ هر پیشنهادی در جهت افزایش مزایای مزدی در هیات امنا طرح شود، ما نمایندگان کارگری از آن استقبال کرده و با تمام توان دفاع خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید