کرایه دادن پیاده‌روها در تهران شروع شد

    کد خبر :737628

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران درباره سرانجام موضوع پیاده‌راه‌ فروشی در پایتخت، اظهار داشت:‌مسأله فروش پیاده‌راه نیست بلکه موضوع اجاره پیاده‌راه به مغازه‌دارانی است که جلوی در مغازه آنها فضای خالی وجود دارد.

وی افزود: شرط استفاده از پیاده‌راه برای برخی از مغازه‌داران، ایجاد نشدن سد معبر برای عابران پیاده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مغازه‌داران و برخی از صنوف از جمله اغذیه‌فروشی‌ها می‌توانند با شهرداری منطقه خود رایزنی کرده و فضای باز جلوی در مغازه‌شان را اجاره کنند به طور مثال میز و صندلی کوچک قرار دهند و مشتریان آنها از این فضا استفاده کنند.

به گزارش فارس، خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه استفاده از بخش‌هایی از پیاده‌راه‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است، گفت: این موضوع اجرای آن نیز در تهران مشکلی نخواهد داشت و ما هم مخالف آن نیستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان اجاره پیاده‌راه چقدر است،‌گفت: شهرداری منطقه طی قرارداد با کسبه میزان اجاره را تعیین می‌کند.

وی تأکید کرد: منظور از اجاره پیاده‌راه، فضای رفت و آمد عابران پیاده نیست به طور مثال خانه‌ای جلوی در مغازه‌ای عقب‌نشینی کرده و مکانی خالی ایجاد شده است به همین منظور مغازه‌ای که به طور مثال ساندویچی فروشی است می‌تواند در محل این عقب‌نشینی میز و صندلی گذارد و برای ارائه سرویس به مشتریان خود از آن استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید