محققان فرانسوی عنوان می کنند؛

کاهش درآمد به سلامت مغز آسیب می رساند

    کد خبر :624727

مطالعات نشان می دهد افرادی که سالانه با کاهش ۲۵ درصدی یا بیشتر درآمد مواجه بودند ریسک ابتلا به مشکلات فکری و کاهش سلامت مغز در میانسالی در آنها بیشتر بود.

 

«لزلی گراست»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز تحقیقات اینسرم فرانسه، در این باره می گوید: «مطالعه پژوهشی ما بر روی شرکت کنندگان آمریکایی در اواخر دهه ۲۰۰۰ که آمریکا دچار بی ثباتی اقتصادی شده بود نشان داد اُفت شدید درآمد در طول آن مدت با پیری ناسالم مغز در میانسالی همراه بود.»

 

این مطالعه شامل ۳۲۸۷ شرکت کننده در رده سنی ۲۳ تا ۳۵ سال در ابتدا مطالعه بود. شرکت کنندگان درآمد سالانه خانوارشان را هر سه تا پنج سال از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ گزارش کردند.

 

محققان میزان کاهش درآمد و همچنین درصد تغییر درآمد آنها را بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ بررسی کردند. از شرکت کنندگان تست اندیشه و حافظه بعمل آمد.

 

مطالعه نشان داد افراد دارای دو بار یا بیشتر اُفت در درآمد در مقایسه با افرادی که هیچ کاهش درآمدی را تجربه نکرده بودند، دارای عملکردهای بدتری در تکمیل این مهارت ها بودند.

 

همچنین از ۷۰۷ شرکت کننده در ابتدای مطالعه، اسکن مغز از طریق MRI انجام شد و ۲۰ سال بعد حجم مغز شرکت کنندگان مقایسه شد.

 

محققان مشاهده کردند در مقایسه با شرکت کنندگان فاقد اُفت درآمد، شرکت کنندگانی که دو بار یا بیشتر اُفت درآمد را تجربه کرده بودند حجم کلی مغزشان کوچک تر شده بود.

کوچک شدن حجم مغز از علل اصلی ابتلا به زوال عقل و آلزایمر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید