کاراته به بازی‌های المپیک 2022 اضافه شد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰
    کد خبر :654061

با اعلام کمیته بین‌المللی المپیک، 4 رشته به بازی‌های المپیک جوانان 2022 داکار اضافه شدند.

 

به نقل از insidethegames، با تصویب هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) حرکات موزون، کاراته، موج‌سواری، ورزش‌های صعودی و اسکیت برد به بازی‌های المپیک جوانان 2022 داکار اضافه شدند.

 

موج‌سواری و اسکیت‌برد نخستین حضورشان را در المپیک جوانان تجربه می‌کنند که قرار است در پایتخت سنگال برگزار شود در حالی که کاراته، ورزش‌های صعودی و حرکات موزون در بازی‌های المپیک جوانان بوینس‌آیرس نیز حضور داشتند. هر 4 رشته به استثنای کاراته در بازی‌های المپیک 2024 پاریس نیز حضور دارند.

 

کشتی ساحلی، کانوئینگ ساحلی و روئینگ از دیگر رشته‌هایی هستند که برای نخستین بار در المپیک جوانان حضور پیدا می‌کنند. بوکس نیز در بازی‌های المپیک جوانان 2022 حضور دارد این در حالی است که فدراسیون جهانی این رشته از سوی IOC تعلیق شده است. مسابقات میکس نیز همچون دوره قبل در بازی‌های 2022 شرکت می‌کنند.

 

توماس باخ رئیس IOC اظهار داشت: بازی‌های المپیک جوانان 2022 داکار نخستین رویداد المپیک است که در آفریقا برگزار می‌شود و این موضوع برای سنگال و قاره آفریقا یک اتفاق تاریخی است.

 

وی افزود: رقابت ورزشکاران از نظر جنسیت کاملا متعادل است. این نشان می‌دهد IOC به توسعه المپیک جوانان ادامه می‌دهد که بیش از 4500 ورزشکار از کمیته‌های المپیک تمام کشورها را در برمی‌گیرد.

 

33 رشته ورزشی در بازی‌های 2022 داکار حضور دارند. در تمامی رشته‌ها نیز برابری جنسیتی در نظر گرفته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید