چند درصد مردم ماسک بزنند تا کرونا دست بردارد؟ / حریرچی: مراسم‌ عروسی و عزا کارها را پیچیده کرد

    کد خبر :732987

ایرج حریرچی در پاسخ به این پرسش که چرا آمار فوتی‌های مبتلا به کرونا همچنان رو به افزایش است، گفت: این موضوع ناشی از این است که در مقاطعی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه کاهش یافت و مردم با برگزاری مراسم‌ عروسی و عزا و انجام سفرها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند. از طرف دیگر دولت به دلیل نیازهای اقتصادی مجبور به بازگشایی اصناف و اماکن شد.

وی افزود: همان طور که بارها اظهار شده، نتیجه آثار هر تغییر مثبت و منفی اجتماعی پس از چند روز یا چند هفته خود را نشان می‌دهد. به طوری که پس از ۵ تا ۱۰ روز موارد سرپایی افزایش پیدا می‌کند، ۲ تا ۴ هفته بعد شاهد افزایش موارد بستری هستیم و ۴ تا ۶ هفته بعد شاهد افزایش یا کاهش موارد مرگ هستیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا، عادی سازی شرایط و عادی پنداری شیوع بیماری که در مردم رخ داد باعث ایجاد این تغییرات شد، گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و استفاده همگانی از ماسک شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم. اگر ۹۵ درصد مردم هنگام ورود و خروج از منزل از ماسک استفاده کنند، آمار مبتلایان به شدت کاهش خواهد یافت.

به گزارش فارس،وی افزود: روند ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا همچنان ادامه دارد و ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها هم افزایش یافته، اما مهم‌ترین اصل برای مدیریت این بحران، توجه مردم به نکات بهداشتی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید