چمران : اجماع جهانی علیه آمریکا پس از انتقال سفارت شکیل می گیرد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳
    کد خبر :281209

نائب‌ رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس، یک اجماع جهانی علیه این حرکت را به وجود می آورد.
مهدی چمران نائب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به طرح انتقال سفارت آمریکا به «بیت المقدس» اظهار داشت: هدفی که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند، پیروی از لابی صهیونیزم جهانی است؛ آمریکایی‌ها می‌خواهند قدس را کاملا یهودی کرده و از آن حالت مسلمانی یا مسیحی درآورند تا جلوی بیداری و حرکت های مردمی گرفته شود.

به گزارش مهر، وی بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند به تدریج، کشورهای دیگر را به انتقال پایتخت هاشان از «تل آویو» به «قدس»، مجبور کنند گفت: انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس، هیچ نفع سیاسی و اقتصادی برای این کشور نخواهد داشت؛ حتی یک اجماع جهانی علیه این حرکت به وجود آمده است.

چمران تاکید کرد: از آنجایی که ترامپ خود را «قلدر» و «گردن کلفت» فرض می کند، می‌خواهد همیشه در برابر همگان بایستد و بگوید آمریکا در همه مسائل، حرف اول و آخر را می زند و بنابراین به حرف دیگران توجهی ندارد.

وی در همین باره اضافه کرد: آمریکا با انتقال سفارتش به قدس، پیوستگی و وابستگی شدیدش به لابی صهیونیزم و دولت اسرائیل را نشان می دهد.

چمران با بیان اینکه دولت اسرائیل، امروز در وضعیتی قرار دارد که نیروهای مقاومت، به پشت مرزهایش رسیده اند گفت: چنین حرکت هایی(طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس) می‌تواند برای اسرائیلی‌ها بسیار خطرناک باشد. موشک‌زدن‌ها و بمباران های اخیر این رژیم هم نشان از دست‌پاچگی‌ ایشان دارد.

نائب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر و در بُعد سیاسی، ترامپ بنابر وعده اش، می خواهد پایتخت را به قدس منتقل کند تا وجهه جهانی جدیدی برای اسرائیل ایجاد کند و خون تازه ای به بدن مرده این رژیم بدمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید