مهدی چمران در خصوص موضوع آلودگی هوای تهران نیز تصریح کرد: در این خصوص تنها یک متولی وجود ندارد، سازمان استاندارد به شورا دعوت شد، اما مسائل اصلی شهر تهران باید با حضور ۲۳ دستگاهی که در خصوص موضوع آلودگی هوا وظیفه دارند، بررسی و پیگیری شود.

وی تاکید کرد: بحث عمده اتوبوس، تاکسی و مترو است که هنوز برنامه دلخواه ما اجرا نشده است. یکی از کارخانه‌ها اطلاع داده که تا عید می‌تواند ۴۰ دستگاه اتوبوس که فوق تعهدش بوده را تحویل دهد. ما پیش پرداخت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس را پرداخت کرده‌ایم، اما تا کنون تنها ۱۲۰ دستگاه اتوبوس دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: موضوع تامین اتوبوس از تمام مسیرها دنبال می‌شود اما خرید اتوبوس از خارج از کشور با توجه به برنامه‌ای که روی آن فکر شده بود منتفی شد. البته خرید اتوبوس از خارج بطور کامل منتفی نشده و اگر اتوبوس استاندارد، به روز و ارزان‌قیمت وارد شود به نفع مردم و محیط زیست خواهد بود.

مدتی پیش درحالی که شهرداری تهران امید داشت هزار اتوبوس دست دوم قطری که تنها در مدت زمان جام جهانی فعالیت کرده بودند را خریداری کنند خبر رسید که کشور قطر اعلام کرده  تمامی 3000 اتوبوس استفاده شده در جام جهانی 2022 را به کشور لبنان اهدا می کند.

هدف قطری ها از این کار حمایت از بخش حمل و نقل کشور لبنان است که در حال حاضر از بحران اقتصادی رنج می برند.