تخصیص 900 دستگاه اتوبوس به پایتخت

    کد خبر :948684
اتوبوس

رئیس شورای شهر تهران گفت: خودروسازان اعلام کرده اند که می‌توانند تا پایان سال تعدادی اتوبوس تحویل بدهند، مهدی چمران، در حاشیه نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه با خودروسازان، افزود: سه شنبه هفته گذشته جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در آن جلسه نتیجه گیری شد که خودروسازان چقدر می‌توانند اتوبوس تحویل دهند.

وی ادامه داد: خودروسازان همگی گفتند توانایی ساخت اتوبوس را دارند اما باید با آنها قرارداد بسته شود و پس از پرداخت مبلغی، کارگاه آنها برای ساخت اتوبوس تجهیز شود.

چمران با بیان اینکه ۱۲ سال است اتوبوسی توسط خودروسازان ساخته نشده است، افزود: همین موضوع منجر به تداخل در سیستم اتوبوس سازی شده است و برای ساخت دوباره اتوبوس، به تجهیزات احتیاج دارند. رئیس شورای شهر تهران گفت: خودروسازان گفتند که اتوبوس‌ها ۱۴ ماه دیگر به چرخه می‌آیند اما برای این مدت نیز باید فکری اندیشید واگن‌های مترو نیز کم است و حمل و نقل عمومی دچار مشکل می‌شود، باید علاوه بر آن ۵۵۰ دستگاه اتوبوسی که در شهریور ماه بازسازی شدند فکر دیگری اندیشید.

وی با بیان اینکه متوجه نشده‌ام که تا پایان سال چه تعداد اتوبوس قرار است ساخته شود، افزود: همه خودروسازان گفتند به شرط آنکه وزارت کشور مبلغی را پرداخت کند آنها می‌توانند با توجه به چیزی که من فکر می‌کنم ۷۰۰ اتوبوس را تا پایان سال تحویل تهران بدهند.

چمران گفت: وزارت کشور قرارداد ۲ هزار اتوبوس با شرکت عقاب بسته است و قرار است ۹۰۰ دستگاه به تهران تخصیص یابد اما فکر نمی‌کنم که این کار را بتوان تا پایان سال انجام داد و بر همین اساس باید مشخص شود که چه تعداد اتوبوس قرار است ساخته شود. رئیس شورای شهر تهران افزود: هر اتوبوس ۴ میلیارد تومان قیمت دارد و اگر قرار باشد قراردادهایی برای هر اتوبوس منعقد شود باید هزینه زیادی را پرداخت کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید