چرا باید به شیراز سفر کنیم؟

    کد خبر :977741

شیراز یکی از شهرهای زیبا و توریستی کشور ما است که به دلیل داشتن جاذبه ‌های گردشگری هرسال تعداد زیادی گردشگر را از داخل و خارج از کشور به خود جذب می‌ کند. در این شهر زیبا جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که می ‌توانند تجربه یک سفر لذت ‌بخش را برای مسافران فراهم کنند. آب و هوای این شهر گرم و خشک است به همین دلیل بهترین فصل برای مسافرت به این شهر فصل بهار است. در این فصل آب ‌و هوا معتدل است و مسافران می ‌توانند از زیبایی ‌های شهر نهایت استفاده را ببرند. علاوه بر زیبایی ‌های طبیعی و تاریخی در این شهر امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی ایجاد شده است. به همین دلیل می ‌توانیم بگوییم مسافرت به این شهر زیبا می ‌تواند خاطرات خوبی را برای مسافران رقم بزند. در شهر شیراز هرسال جشنواره ‌های زیادی برگزار می ‌شود که شرکت در آنها می‌ تواند برای مسافران لذت ‌بخش باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین و معروف ‌ترین رستوران‌ های شیراز را به شما معرفی کنیم و به شما در انتخاب یک رستوران خوب کمک کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

بهترین و معروف ‌ترین رستوران ‌های شیراز

رفتن به رستوران ‌ها و کافه ‌ها یکی از تفریحاتی است که تقریباً تمامی افرادی که به شهر شیراز سفر می ‌کنند انجام می ‌دهند. رستوران ‌ها از امکانات تفریحی و رفاهی هر شهر هستند که می ‌توانند اوقات خوبی را برای مسافران رقم بزنند. برخی از آن‌ ها به صورت سنتی هستند و سعی دارند تا مسافران را با فرهنگ و غذاهای سنتی شیراز آشنا کنند. برخی دیگر نیز بسیار لوکس و مجلل هستند و سعی می‌ کنند که مطابق با امکانات روز دنیا به مشتریان خود خدمات ارائه کنند. به‌هرحال خوردن غذاهای لذیذ و رنگارنگ شیرازی یکی از بهترین تجربه‌ های سفر خواهد بود. در رستوران ‌های شیراز بیشتر غذاهای سنتی سرو می ‌شوند. از جمله غذاهای معروف شیرازی می‌ توانیم به مواردی همچون کلم پلو شیرازی، دو پیازه، بریونی، دمپختک و.. اشاره کنیم. اگر قصد خوردن این غذاهای لذیذ و خوشمزه را دارید، حتماً به بهترین و معروف‌ ترین رستوران‌ های شیراز سر بزنید. در این رستوران‌ ها کیفیت غذاها بسیار بالا است و به همین دلیل می‌ توانید طعم واقعی آن‌ها را بچشید. از جمله بهترین رستوران‌ های شیراز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

رستوران هفت‌خوان شیراز

یکی از بهترین و معروف ‌ترین رستوران ‌های شیراز رستوران هفت‌خوان است که نام از شاهنامه فردوسی گرفته شده است. در این مکان هفت رستوران مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ ها یک نوع غذا را برای مشتریان سرو می ‌کنند. از غذاهای سنتی گرفته تا فست‌ فود و غذاهای فرنگی در این مکان سرو می‌ شود. فضای هر کدام از رستوران‌ها کاملاً متفاوت است و می ‌توانیم بگوییم این رستوران برای هر فرد با هر مزاجی مناسب است. اگر به دنبال رستورانی با تنوع غذایی بالا هستید حتماً به هفت‌خوان شیراز سر بزنید.

رستوران خانه سنتی پرهامی

افرادی که عاشق رستوران ‌های سنتی هستند می ‌توانند به رستوران خانه سنتی پرهامی سر بزنند. این مکان یکی از بهترین و معروف ‌ترین رستوران ‌های سنتی در شیراز است که معماری داخلی و چیدمان آن کاملاً سنتی است و حس و حال خانه ‌های قدیمی را به مشتریان منتقل می ‌کند. غذاهایی که در این مکان سرو می ‌شوند جزو غذاهای سنتی و معروف شیراز هستند که با بهترین روش ‌ها پخته می‌ شوند و طعم و عطر بی‌ نظیری دارند. کلم ‌پلوی این رستوران جزو پر طرف‌دارترین غذاها است که هر روز در این رستوران سرو می ‌شود.

مجموعه رستوران‌های باغ راز

رستوران باغ راز باوجود اینکه از مرکز شهر دور است، باز هم یکی از بهترین و معروف‌ ترین رستوران‌ های شیراز محسوب می‌ شود که مشتریان بسیار زیادی دارد. این رستوران همان‌ طور که از اسمش پیدا است در دل طبیعت و باغ است و به همین دلیل فضای آرامش‌ بخشی دارد. افرادی که به این رستوران سر می‌ زنند می ‌توانند از انواع غذاهای سنتی و فست‌فودها لذت ببرند. این مکان دارای دو منو هست که با نام‌ های منوی بام رستوران و منوی باغ شناخته می ‌شوند. در منوی باغ غذاهای سنتی که در این مکان سرو می‌شوند نوشته شده است. در منوی بام نیز غذاهای مدرن و فست ‌فود نوشته شده است. افرادی که به این رستوران می ‌روند می ‌توانند غذای خود را در دل یک باغ سرسبز و زیبا و با صدای موسیقی سنتی نوش جان کنند.

رستوران خوشا شیراز

خوشا یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های شهر شیراز است که دارای فضایی دنج و زیبا است. مهمانان این رستوران می ‌توانند غذا خود را در دو محیط سرپوشیده یا در فضای باز میل کنند و از موسیقی سنتی در کنار غذاخوردن لذت ببرند. در این رستوران غذاهای سنتی با کیفیت بسیار بالایی پخته و سرو می ‌شوند. به همین دلیل افرادی که عاشق غذای سنتی هستند می‌توانند بهترین غذاهای شیرازی و ایرانی را در این رستوران میل کنند.

فست‌فود مدرن و سرسبز گابریک

فست‌ فود گابریک یکی از رستوران‌ های مدرن در شیراز است که غذاهای مدرن و فست‌فود سرو می ‌کند. افرادی که عاشق غذای فست‌ فود هستند، می ‌توانند بهترین و باکیفیت ‌ترین غذاها را در این رستوران پیدا کنند. دکوراسیون داخلی این رستوران کاملاً مدرن و امروزی است. این رستوران نیز دارای دو فضای باز و بسته برای پذیرایی از مهمان‌ها است. فضای بسته آن دارای محیطی دنج و مدرن است. فضای باز آن نیز پر از گل و گیاهان سرسبز و زیبا است.

خلاصه

به طور کلی می ‌توانیم بگوییم که شیراز یکی از شهرهای توریستی در ایران است که به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی همواره مورد توجه گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است. در این شهر زیبا امکانات تفریحی و رفاهی زیادی به وجود آمده است که تجربه سفر را برای مسافران لذت ‌بخش‌ تر می‌کند. در کنار جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی افراد می ‌توانند در بهترین و معروف ‌ترین رستوران‌ های شیراز غذاهای لذیذ و خوشمزه ‌ای را میل کنند. در بیشتر رستوران‌ های شیراز غذاهای سنتی شیرازی و ایرانی سرو می ‌شود. برای رزرو هتل و بلیط هواپیمای ارزان در شیراز می‌ توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. این مجموعه یکی از معتبر ترین سایت هایی است که مسافران داخلی و خارجی می ‌توانند برای رزرو هتل ارزان و بلیط هواپیما به آن مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید