پکن از واشنگتن خواست به رئیس جمهوری تایوان اجازه توقف در آمریکا را ندهد

    کد خبر :132211

چین امروز و تنها چند روز پیش از سفر ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا به پکن، از واشنگتن خواست با احترام به اصل چین واحد، به رییس جمهوری تایوان اجازه ندهد از طریق آمریکا به هندوراس سفر کند. همچنین اجازه ندهد وی در آمریکا توقف کند.

به گزارش  بازتاب از رویترز، چین معتقد است که تایوان یک استان داخلی این کشور است و هرگز برای کنار آمدن با این موضوع و سلطه بر تایوان از زور استفاده نخواهد کرد.
چین به طور منظم روابط تایوان و ایالات متحده را با حساسیت پیگیری می کند و پکن همواره از واشنگتن در خصوص توقف های موقت رئیس جمهوری تایوان در این کشور شکایت دارد.
قرار است ‘تسای انگو ون’ رئیس جمهوری تایوان روز شنبه در یک سفر هفت روزه از طریق جزایر هونولولو و گوام به سه جزیره ‘تووالو’، ‘سلیمان’ و ‘مارشال’ سفر کند.
‘گنگ شانگ’ سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواسته است به اصل یک چین واحد احترام بگذارد و نباید با اجازه توقف به رییس جمهوری تایوان در این کشور، علایم نادرست به استقلال طلبان و افراطیون تایوانی ارسال کند.
این دومین سفر خانم تسای در سال جاری است که می خواهد در آمریکا توقفی داشته باشد ژانویه امسال نیز خانم تسای در جریان سفر به آمریکای لاتین در شهرهای هوستون و کالیفرنیا توقف موقت داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید