پژمان بازغی: دستمزد میلیاردی نگرفته‌ام

    کد خبر :588587

بازغی گفت: دستمزد‌های میلیاردی که برخی بازیگران دریافت می‌کنند را من تا به حال نگرفته ام و نمی‌توانم در مورد آن اظهار نظر کنم. شاید هم باشد اما من پیشنهاد میلیاردی نداشتم، بعید می‌دانم ظرفیت سینما آنقدر باشد که یک بازیگر دستمزد میلیاردی بگیرد مگر اینکه اسپانسر داشته باشد و پول خود را از این طریق تأمین کند.

پژمان بازغی در دوران کودکی به واسطه شغل پدرش در شهر‌های مختلف زندگی کرده و تجربیات زیادی به دست آورده است.تا ۴ سالگی در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران زندگی می کردند و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شهر رشت می‌رود، پس از قبولی در دانشگاه آزاد در لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می‌گردد و از همانجا با سینما آشنا می‌شود. در ادامه قسمتی از گفتگوی او را می خوانید:

وضعیت این روز‌های سینما چگونه است؟

امروز کار کردن در سینما سخت‌تر از قدیم شده است. سینما به سمت صنعتی شدن، تبلیغاتی شدن پیش می‌رود و خیلی‌ها این کار را بلد هستند. شاید ما یک مقدار ذهنمان کهنه‌تر باشد که این کار را بلد نیستیم.

در طول این ۲۶ سالی که کار کردم ۵۰ فیلم، ۳۲ مجموعه تلویزیونی، ۱۷ تله فیلم و ۳ سال کار اجرا، فکر می‌کنم فقط بلد بودم کارم را انجام بدهم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنم، اما اکنون مناسبات سینما شکل دیگری شده است و طبیعی است آدم اگر خودش را منطبق با اتفاقات روز نکند ممکن است عقب بماند و فکر می‌کنم بزرگترین آرزویم این است که بتوانم رو سفید باشم.

مافیا در سینما وجود دارد؟

صد در صد مافیا وجود دارد، در اکران و تولید مافیا وجود دارد به هرحال پول اگر در صنعت و ورزش وارد شود، مافیای خودش را خواهد داشت من از خیلی پول‌هایی که وارد سینما می‌شود اطلاعی ندارم، اما خیلی از اتفاقات به شکل تبلیغاتی برای بعضی‌ها رقم می‌خورد.

دستمزد‌های میلیاردی که برخی بازیگران دریافت می‌کنند را من تا به حال نگرفته ام و نمی‌توانم در مورد آن اظهار نظر کنم. شاید هم باشد اما من پیشنهاد میلیاردی نداشتم، بعید می‌دانم ظرفیت سینما آنقدر باشد که یک بازیگر دستمزد میلیاردی بگیرد مگر اینکه اسپانسر داشته باشد و پول خود را از این طریق تأمین کند.

کسی که پول ندارد برای حضور در سینما چه کاری انجام بدهد؟

مسیر آکادمیک مسیر خوبی برای ورود جوانان به عرصه هنر است، از گروه‌های کوچک شروع کنند. بازیگران موفقی را داریم که از مسیر آکادمیک به این عرصه وارد شده اند.

هومن سیدی از سینمای جوان کارگردانی را شروع کرد و شاهد جوایز داخلی و خارجی آن هستیم، نوید محمدزاده از تئاتر شروع کرده است. این نشان می‌دهد که سینما مبتنی بر پول، شانس، پارتی نیست و بخشی از آن به توانایی و سواد بستگی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید