پانوس پانای: مایکروسافت قرار نیست سرفیس را کنار بگذارد

    کد خبر :448723

مدیر واحد سخت‌افزار مایکروسافت در گفتگویی با نشریه‌ی ایندیپندنت، گمانه‌زنی‌ها در خصوص توقف سری سرفیس را بی‌اساس دانست و از عرضه‌ی محصولات با فُرم‌فکتور جدید خبر داد.

یک سال پیش، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند که مایکروسافت تولید سری سرفیس (Surface) را متوقف خواهد کرد؛ چرا که به اعتقاد آن‌ها تولید دستگاه‌های سرفیس تجارتی با حاشیه‌ی سود پایین بود. حال پس از گذشت یک سال، خبری از تحقق ادعاهای این تحلیل‌گران نیست، مایکروسافت شکستن رکورد فروش سرفیس را جشن گرفته و بر اساس گزارش‌ها در برخی مناطق، آمار فروش بالاتری نسبت به iPad داشته است.

پانوس پانای، مدیر واحد سخت‌افزار مایکروسافت، در گفتگو با ایندیپندنت اعلام کرد که اصلا قرار نیست سرفیس کنار گذاشته شود. او می‌گوید:سرفیس نه‌تنها بخش اصلی راهبرد ما در قلب مایکروسافت، بلکه بخش اصلی سیاست ما در تولید محصول است. این نکته‌ اهمیت بسیاری دارد و همه باید آن را بدانند.

پانای در این گفتگو تصدیق می‌کند که مایکروسافت به سرفیس پای‌بند است.

بله، صد درصد، بی هیچ تردیدی. فکر می‌کنم اگر پنج سال پیش این سؤال را از من می‌پرسیدید شرایط فرق می‌کرد؛ چرا که ما آن زمان هنوز در حال یادگیری بودیم؛ هنوز داشتیم سعی می‌کردیم بفهمیم که سخت‌افزار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که نرم‌افزار را کاربردی کند؛ اما اکنون اوضاع فرق کرده و سرفیس راهبرد اصلی و سبک تولید محصول ما در مایکروسافت است.

پانای ادعا می‌کند که آن‌ها درس‌های سختی از شکست سری لومیا گرفته‌اند و این مسئله مایکروسافت را به تولیدکننده‌ی بهتری بدل کرده است.

من فکر می‌کنم ما در سال‌های اخیر چیزهای زیادی آموخته‌ایم. لومیا یک چالش اساسی بود. ما درس‌های این‌چنینی را که هم در مورد محصولات و هم در مورد کاربران بوده‌اند، یاد می‌گیریم و از آن‌ها برای پیشرفت بهره می‌بریم. فکر می‌کنم تا به امروز این کار را انجام داده‌ایم. ساتیا نادلا (مدیرعامل مایکروسافت) همیشه در مورد مفهوم رشد و پیشرفت و اینکه چطور با سرعت تمام از موفقیت‌ها و خصوصا شکست‌های خود درس بگیریم، صحبت می‌کند؛ وقتی شما شکست می‌خورید، در شرایط یادگیری واقعی هستید؛ این یعنی شما در مرحله‌ای فوق‌العاده از ترقی قرار دارید، این چیزی است که ما قلبا به آن اعتقاد داریم.

پس از عرضه‌ی هدفون‌های سرفیس، پانای اذعان داشت که در صورت نیاز، ممکن است مایکروسافت به حوزه‌ی سایر دسته‌های سخت‌افزاری ورود کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید