هزینه روزانه ChatGPT از 700 هزار دلار فراتر می رود

    کد خبر :989340
ChatGPT

باید بیان داشت که به دلیل منابع محاسباتی قابل توجهی که برای آموزش و نگهداری این مدل‌های زبانی لازم است، اجرای مدل‌های یادگیری ماشینی در مقیاس بزرگ چون ChatGPT در سرورها هزینه بر است.

بازتاب- علاوه بر این، هزینه ممکن است بسته به عواملی مانند حجم و پیچیدگی مدل، میزان داده‌های پردازش شده و سطح تقاضای کاربر متفاوت محسوب شود. با این وجود، سازمان‌هایی که از مدل‌های زبانی تحت هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، احتمالا مزایای قابلیت‌‌ها را ارزش هزینه‌های اجرای آن روی سرورهای بدانند. ChatGPT محبوب‌ترین مدل زبانی در حال حاضر  جهان بوده و طبق گزارش‌های اخیر، هزینه نگهداری و استفاده آن بسیار بالا است.

ChatGPT

هزینه‌های استدلال هوش مصنوعی بسیار بیشتر از هزینه آموزش است و هزینه استنتاج ChatGPT از هزینه آموزش هم فراتر می‌رود. شرکت‌هایی که از مدل‌های زبانی OpenAI استفاده می‌کنند در چند سال گذشته قیمت‌های بالایی پرداخت کرده‌اند و هزینه اجرای مدل هوش مصنوعی و خرید سرورهای ابری آمازون AWS برای هوش مصنوعی Latitude تا 200000 دلار در ماه طی سال 2021 هزینه دارد.

مایکروسافت در حال توسعه یک تراشه هوش مصنوعی با اسم رمز آتنا برای کاهش هزینه‌های جاری مدل‌های هوش مصنوعی مولد است، اما این تراشه تنها برای استفاده داخلی توسط مایکروسافت و OpenAI در اوایل سال آینده ارائه خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید